Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві
«Якщо ми не працевлаштовуємо молодь, ми втратимо ціле покоління»
Вернер Рейхман, Фонд Фрідріха Еберта


Літня школа: цілі та завдання

Політика, спрямована на подолання безробіття серед молоді та залучення молоді до профспілок – основні питання Літньої школи для профактивістів із країн Центральної та Східної Європи, що відбулася 17-21 червня 2013 року у м. Паланга (Литва).

Літня школа – щорічний захід, що вже дев’ять років поспіль проводиться Молодіжною асоціацією Литовської конфедерації профспілок «LPSK Youth» спільно з Міжнародною конфедерацією профспілок-ПЄРР за підтримки Фонду Фрідріха Еберта.

Цьогоріч у роботі школи взяли участь представники восьми країн – Литви, Латвії, Естонії, України, Білорусі, Азербайджану, Польщі та Росії. До складу делегації від українських профспілок входила завідувач відділу інформаційного забезпечення та комунікацій ЦК Профспілки працівників освіти і науки України Інна Михальченко.

За словами співорганізаторів цілями школи є насамперед обмін досвідом щодо вирішення проблемних питань серед молоді й напрацювання можливих методів їх вирішення спільно з різними суспільними інститутами.

Тема обговорення 2013 – обумовлена часом і актуальністю – проблема молодіжного безробіття в країнах Європи та дії профспілок у цьому напрямі. Адже вирішення проблеми високого рівня безробіття серед молоді – це першочергове завдання як для ЄС, так і профспілкових організацій та об’єднань.

Спільна робота

Програма Літньої школи була дуже насичена й різнопланова. Пленарні засідання змінювали робота у групах та індивідуальні доповіді.
Зупиняючись на основних моментах заходу модератор школи – Президент асоціації LPSK Youth Года Невераускайте – одразу окреслила напрями роботи школи і поставила ряд завдань для кожного учасника.

Презентації країн-учасниць перепліталися з обговореннями проблем та відповідями доповідачів на численні запитання щодо діяльності профспілок у боротьбі з безробіттям серед молодих людей.

Молодь охоче ділилися інформацією про особливості ситуації з безробіттям в їхніх країнах, а працюючи у групах – обмінювалася думками та пропонувала свої ідеї щодо вирішення окресленої проблеми за участю профспілок.

Окремим блоком роботи школи йшла дискусія щодо інформаційної роботи, піару та створенню позитивного іміджу профспілок. Тут більше акцентувалася увага на методах роботи зі ЗМІ, ролі Інтернету, специфіці донесення до суспільства інформації профспілкову діяльність та перевагах профспілкового членства.

Від теорії – до практики

Усі засідання, презентації та дискусії були б не повними, якби учасники школи не отримали практичного підтвердження діяльності профспілок на виробництві. І організатори вдало поєднали теоретичні аспекти роботи із екскурсією на фабрику, що у містечку Клайпеда.

Молодь на власні очі змогла побачити автоматизовані процеси виробництва, високотехнологічне обладнання, роботу роботів-симуляторів, поспілкувалися з працівниками. Дещо згодом мали нагоду зустрітися із головою профспілкової організації фабрики та розпитати його про особливості роботи, мотивацію профспілкового членства, дію колективного договору, системою роботи з молодими фахівцями.

Важливим є те, що голова профспілки фабрики – не працівник компанії, що значно розширює його можливості в процесі ведення діалогу з менеджментом щодо розширення кола соціальних гарантій працюючим.

Змістовне дозвілля – частина роботи

Справжніми родзинками школи були два тематичні вечори – балтійський і слов'янський. Делегації презентували країни, які представляли, дивуючи учасників культурними цікавинками, відео, гостинцями з Батьківщини та національними стравами.

Завдяки вечорам-презентаціям молоді люди мали чудову можливість «побувати» у кожній із восьми країн, дізнатися про традиції, культуру, мову, а також відгадати народні загадки, поспівати пісень тощо.

Підбиваючи підсумки роботи молоді профспілковці одностайно підтвердили, що Літня школа – не лише допомагає вивченню досвіду профспілкової роботи інших країн, а й сприяє проведенню міжнародних кампаній, встановленню міжнародних контактів, солідарності молоді задля спільного вирішення актуальних проблем. Адже молодь краще знає про свої проблеми і допоможе у їх вирішенні.


Інна Михальченко,
Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України


Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в ЛитвіБезробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в ЛитвіБезробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в ЛитвіБезробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в ЛитвіБезробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Безробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в ЛитвіБезробіття серед молоді в Європі – питання обговорення Літньої школи в Литві

Схожі публікації


Догори