![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Міжнародна діяльність > Ринок освітніх послуг в США оцінюється в 1,3 трлн доларівРинок освітніх послуг в США оцінюється в 1,3 трлн доларів30 січня 2013 ![]() Як стверджується у статті на сайті газети «Washington Post», інвестори прагнуть завоювати частку американського ринку освітніх послуг, який становить майже 9% валового внутрішнього продукту країни. Його розмір оцінюється в 1,3 трлн доларів США. Як приклад наступу комерційного мотиву на сферу, у якій домінує державна освіта, наводиться конференція «Отримання прибутку від освіти» – для представників компаній-інвесторів, яка пройшла у Нью-Йорку 15 січня 2013 року. «Експерти» з питань освіти, які виступали на конференції – бізнесмени, серед них не було жодного учителя чи викладача – розповідали учасникам-керівникам приватних інвестиційних компаній і фондів, як заробити величезні прибутки у сфері освіти. У проспекті конференції наголошується на поточному кризовому стані державної освіти в США. Державне фінансування і приватні пожертвування скорочуються та навряд чи будуть надійними джерелами фінансування в майбутньому. Чимало неприбуткових закладів бачать мало перспектив залучення коштів, що означає скорочення дослідницької роботи, інфраструктури, спортивної діяльності, а тому намагаються знайти інвесторів і стати комерційними закладами. Шкільні округи у країні не отримують достатнього фінансування, значно відстають у питаннях впровадження новітніх технологій. Багато учителів просто не мають достатньо досвіду для використання сучасних технологій і пристроїв не просто як іграшок чи віддаленої перспективи, а як реальних інструментів розширення можливостей навчання учнів і студентів. У цьому знаходять свою нішу приватні інвестори з метою отримання прибутку. Зокрема, учасники конференції відзначили розширення Інтернет ринку освітніх послуг, до яких вони занесли масові відкриті онлайн-курси, а також онлайн-інструменти для «оцінки успішності і ефективності». Такі транснаціональні компанії, як «NewsCorp» мільярдера Руперта Мердока і британська «Пірсон» уже здійснюють потужні інвестиції в цей ринок. Ще однією привабливою сферою для інвесторів є корпоративне навчання і підвищення кваліфікації. Проведення конференції є прикладом того, що шкільна реформа в деяких сферах стала нічим іншим, як бізнесом, а також свідченням, наскільки далекі є деякі реформатори від класних кімнат і актуальних проблем навчання і освіти. Ця конференція продемонструвала, що освітня «реформа» також стає потужним джерелом збагачення. Повернутися |