Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Міжнародна діяльність > Загроза локауту унеможливлює соціальний діалог в Данії

Загроза локауту унеможливлює соціальний діалог в Данії


25 березня 2013
Загроза локауту унеможливлює соціальний діалог в ДаніїІнтернаціонал Освіти підтримує учасників зборів профспілкових представників шкіл, які провела його датська членська організація – Профспілка учителів Данії.

Метою зборів, що відбулися 5 березня в Оденсе, був протест проти скасування урядом часу на підготовку учителів до уроків.

Загалом у зборах взяло участь 2200 представників первинних та місцевих організацій профспілки. Подібні масштабні збори, на яких зібралась така значна кількість активістів, відбулися всього двічі з моменту заснування профспілки в 1874 році.

Загроза локауту у державних школах

27 лютого роботодавці в односторонньому порядку заявили, що переговори провалилися і їх організація попередила про локаут – тимчасове припинення роботи усіх вчителів, які працюють за колективним договором (майже 50 тисяч вчителів державних початкових та середніх шкіл).

Якщо сторони не зможуть домовитися за посередництва примирної служби протягом трьох тижнів, буде застосовано локаут і усі державні школи залишаться без вчителів.

«Датські вчителі готові до боротьби», – заявив голова Профспілки вчителів Андерс Бондо Крістенсен, виступаючи перед учасниками зборів.

«До цього часу переговори між профспілкою і організацією роботодавців щодо нової угоди про робочий час не принесли результатів. 4 березня відбулася перша зустріч сторін в Інституті примирення. Якщо вони і там не досягнуть домовленості, муніципалітети застосують до вчителів локаут і, отже, закриють державні школи в Данії», – наголосив Крістенсен.

Бондо Крістенсен не вдавався в подробиці щодо переговорів із приводу загрози локауту учителів, але закликав учасників зборів бути готовими до трудового конфлікту. Він запевнив їх, що профспілка не погодиться на 37-годинний робочий тиждень без часу на підготовку до занять.

«Роботодавці запропонували нам модель робочого часу без жодних обмежень», – продовжив Андерс. «Від неї ніхто не виграє, навіть роботодавці, оскільки її результатом будуть повністю демотивовані учителі».

Профспілка побоюється, що якщо роботодавцям вдасться реалізувати свої плани, державні школи будуть відкинуті на 30 років назад. Якість освіти погіршиться, а відданість педагогів своїй професії знизиться.

Скорочення часу на підготовку до уроків

Роботодавці та уряд хочуть скасувати усі угоди щодо робочого часу у сфері освіти, які сьогодні гарантують достатній час для підготовки вчителів до уроків і належні умови праці.

Роботодавці хочуть, щоб тривалість робочого часу, тобто, кількість уроків на тиждень, визначалася керівниками шкіл. Таким чином, буде підірвано можливість профспілок вчителів вести переговори з питань робочого часу від імені своїх членів і сприяти забезпеченню якісної освіти.

Міжнародна солідарність

Заступник Генерального секретаря Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс у своєму виступі наголосив на міжнародній солідарності з датськими колегами.

«У всьому світі здійснюються атаки на державний сектор з боку опортуністів, тих, хто гониться за прибутком і політичних фракцій, які успішно прикривають свою агресивну поведінку, називаючи її наданням надзвичайної допомоги, свій ненаситний апетит маскують під соціальну відповідальність, а власну упереджену думку трактують як незаперечні факти», – заявив він.

Наголошуючи, що державні органи несуть відповідальність за забезпечення якісної освіти для всіх, Едвардс заявив, що Виконавча рада Інтернаціоналу Освіти має намір провести акції за якісну освіту в усьому світі.

Інтернаціонал розробляє річний план заходів та подій, кульмінацією якого стане всесвітній день дій, приурочений до Всесвітнього дня вчителя 5 жовтня.

Боротьба в усьому світі продовжується

«Сьогодні ви боретесь за свої права», – заявив Едвардс. «Ви чули про вчителів, які втратили віру в себе, борючись за надання однієї години в тиждень на підготовку до уроків. Вони та їхні учні стали жертвами нещадних атак, які зображають вчителів як тих, хто доносить до учнів інструкції, а навчання перетворюють на тестування. Проте, в ефективних і справедливих національних системах освіти обговорюються питання лідерства і підвищення кваліфікації вчителів, освіченості вчителів ... і це – не банальні речі, а частина повсякденного діалогу, який проводиться з повагою до вчителів».

Від імені Інтернаціоналу Освіти та 30 мільйонів учителів у всьому світі він виразив солідарність з датськими колегами: «Ми усі боремося за майбутнє державної освіти, ведемо законодавчі бої, виступаємо в ЗМІ, виходимо на вулиці. Коли ми отримуємо перемоги, то повертаємося до того, чим маємо займатися: ділимося своїми знаннями, організовуємо учбовий процес, винаходимо нові ідеї і передаємо їх нашим учням. Нам завжди це вдається. І вам також вдасться!»

Профспілка працівників освіти і науки України вже надіслала лист солідарності датським колегам.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки
(використано матеріал сайту Інтернаціоналу освіти)

Повернутися