![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Міжнародна діяльність > Нове дослідження пропонує шляхи забезпечення достатнього фінансування в освітуНове дослідження пропонує шляхи забезпечення достатнього фінансування в освіту3 квітня 2013 ![]() Ці показники засвідчують, що можливо зробити базову освіту загальнодоступною до 2015 року, незважаючи на дефіцит фінансування у всьому світі, який за останні три роки зріс з $16 млрд до $26 млрд. Недостатнє фінансування впливає на реалізацію програми «Освіта для всіх» «В той час як дефіцит у у $26 млрд виглядає занадто великою сумою, аналіз показує, що існує можливість збільшити ресурси» ¬ – зазначає Ірина Бокова, Генеральний директор ЮНЕСКО у новому програмному документі «Доступна Освіта для Всіх до і після 2015 року» Цей дефіцит негативно позначається (впливає) на впровадженні програми «Цілі Розвитку Тисячоліття» у початковій освіті в усьому світі, реалізувати яку світові лідери домовилися до 2015 року. Держави мають дотримуватися своїх обіцянок відносно фінансування освіти Пані Бокова додала, що «у 2000 році уряди країн-донорів пообіцяли, що для жодної з країн не буде перешкод у реалізації програми «Освіта для всіх» через брак ресурсів. Разом з тим, національні уряди, донори тепер повинні активізувати свої зусилля, щоб бути впевненими, що нестача фінансів не стане перешкодою у наданні допомоги всім дітям і вони матимуть можливість ходити до школи». Згідно з даними програмного документу, якщо уряди та донори спрямують 20% коштів зі своїх бюджетів на освіту, сума дефіциту зменшиться на $12 млрд. До того ж, автори стверджують, що замість того, щоб направляти студентів із країн, що розвиваються, до країн-донорів, частину коштів краще вкласти у розвиток системи освіти цих країн. ЮНЕСКО також закликає донорів виконувати вже прийняті на себе зобов'язання, зазначивши у документі, що якщо європейці погодяться виділити 0,7 % свого валового національного доходу на допомогу, в рік додатково $1,3 млрд можуть бути спрямовані на розвиток освіти. Між тим, країни, що розвиваються могли б отримати $7,3 млрд за рахунок поліпшення своїх податкових систем і більш ефективного використання своїх природних ресурсів, частина з яких виділялася б на освіту. «Сукупно ці зміни можуть знизити щорічний дефіцит на базову освіту з $26 млрд до лише $3,4 млрд. Якби благодійні організації виділили таку ж суму на базову освіту, яку вони на даний час вкладають у сферу охорони здоров’я, цього дефіциту взагалі б не було», зазначається у документі ЮНЕСКО. Державним органам варто витрачати щонайменше 6% свого ВВП на освіту «Ця доповідь є гарною новиною», – зазначив Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен. «Вона є закликом до нас, членів профспілок освіти, привернути увагу всіх країн до цієї проблеми і продовжувати докладати зусилля для досягнення якісної освіти для всіх у всьому світі. І ми можемо це зробити!» Він також наголосив, що у Програмному документі Інтернаціоналу Освіти з питань освіти: «Побудуємо майбутнє шляхом забезпечення якісної освіти», прийнятому в 2011 році, підкреслюється, що «державні органи повинні виділяти принаймні 6% свого ВВП на освіту». Програмний документ був представлений на Всесвітній нараді з освіти в Програмі розвитку після 2015 року в м. Дакар, Сенегал. Пряму трансляцію пленарних засідань наради можна переглянути на сайті: http://www.worldwewant2015.org/education2015. Міжнародний відділ ЦК Профспілки (використано матеріал сайту Інтернаціоналу Освіти) Повернутися |