![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини з регіонів > Вебінар для освітян «Місце й особливості вивчення етики в НУШ»Вебінар для освітян «Місце й особливості вивчення етики в НУШ»11 лютого 2022
На початку лютого 2022 року заступник декана з наукової роботи, професор кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти історико-філософського факультету Тетяна Мелещенко та доцент цієї ж кафедри Тамара Бакка спільно з колегами – доцентом кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Олександром Желібою, учителем історії та правознавства Харківської спеціалізованої школи № 80 Євгеном Ашортіа та видавництвом «Оріон» провели для освітян вебінар «Місце й особливості вивчення етики в Новій українській школі». Спікери вебінару є авторами модельної навчальної програми «Етика» 5-6 клас та підручника «Етика» 5 клас для НУШ. Під час вебінару освітянській спільноті було презентовано 4 ключові питання щодо викладання етики у 5 класах НУШ:
«Етика» 5 клас є світоглядним курсом, що за державним стандартом віднесений до здоров’язбережувальної галузі. Але цей курс тісно пов’язаний з громадянською та історичною галуззю і спрямований на формування компетентностей, необхідних для міжособистісної взаємодії, співжиття, спілкування, співпраці у суспільстві. Передбачає виховання загальнолюдських та національних цінностей, морально-етичної поведінки, поваги до прав людини та утвердження культури демократії. Зміст курсу «Етика» у 5 класі має особистісне спрямування і направлена на формування моральних поглядів які регулюють поведінку людей у суспільстві. Основне завдання – навчити чинити правильно, гідно і справедливо.
Контент підручника спрямований на формування цінностей людини, практичних рецептів на щодень, які можна використовувати і відточувати у щоденній поведінці. Зміст підручника є сучасним, зрозумілим дітям цієї вікової категорії, містить навчальні кейси, які спираються на ситуації з реального життя, усну народну та літературну творчість, фільми, мультфільми, описують сучасних реальних людей. Також зміст включає симбіоз психології, філософії, соціології, літератури, мови, громадянської освіти тощо. Виклад матеріалу здійснено з урахуванням діяльнісного підходу та має проблемно-пошуковий характер. Всі теми і параграфи подані у вигляді запитань, на які учні шукають відповіді у процесі уроку. Методичний апарат є різноманітним, містить низку рубрик та різні типи і варіанти завдань. Завдання можна виконувати самостійно, у парах, групах, всі разом. Ще однією фішкою підручника і курсу є формувальне оцінювання, яке має на меті формувати позитивну самооцінку, мотивувати, надихати, заохочувати до діалогу, діагностувати сфери покращення та зони росту, виміряти емоційну атмосферу, моніторити процес навчання, спостерігати за навчальним поступом групи та кожного учня й кожної учениці.
Лейтмотив підручника – все у цьому світі тримається на любові, а етика – це і є любов, тож все тримається саме ній. Чим більше буде любові, тим кращим буде світ! Тому потрібно вивчати етику, щоб вона була у практиці щодня!
За матеріалами – Пресслужба Національного педагогічного університет імені М.П. Драгоманова Повернутися |