|   Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота > Як говорити про 8 березня у школі? Урок-конструктор до Міжнародного жіночого дняЯк говорити про 8 березня у школі? Урок-конструктор до Міжнародного жіночого дня6 березня 2024 
 Матеріал має історичну та літературну змістові лінії, відтак стане у пригоді для інтегрованих уроків з літератури, історії та інших гуманітарних дисциплін, а також для проведення нестандартної класної години для учнів 9-11 класів. Окремим елементом уроку є відео, записане популярними серед підлітків українськими інфлюенсер_ками. У ролику, який привертає увагу до теми гендерної рівності та прав жінок, знялися Марія Туча, TUMAZAR, Кажанна та Евеліка. Радянське минуле та комуністична міфологія прищепили суспільній свідомості викривлене сприйняття 8 березня як дня, «у який жінці треба подарувати квіти». Звідси пішло привітання представниць будь-якої професії за гендерною ознакою із «жіночим днем». Правозахисні організації роками докладають чималих зусиль для переосмислення цієї традиції та повернення справжнього контексту Міжнародному дню захисту прав жінок. В Україні наразі спостерігається «перехідний період» у ставленні до гендерних свят, але загальною тенденцією це поки не стало. У школах, наприклад, і досі можуть відзначати 8 березня, використовуючи застарілі підходи, які рясніють гендерними стереотипами та не відображають сучасних реалій, де жінка прагне рівної оплати праці, кар’єрного зростання та безпечного середовища без сексизму та об’єктивації. Мета проєкту – просто і зрозуміло розповісти сучасним підліткам про правдивий контекст й історію 8 березня, в основі якого – рух жінок за рівні права та реальні можливості ними скористатися. Вчительський конструктор – це формат матеріалу, який дає змогу кожному педагогу сконструювати свій унікальний урок, користуючись креативними ідеями, матеріалами та методичними рекомендаціями. Конструктор «Вона може все» пропонує переосмислити значення 8 березня та познайомити учнів старших класів із видатними українками та справжніми рольовими моделями для сучасного покоління підлітків. Конструктор уроку для вчителів складається з презентації, відео, гайду для самостійного проведення заняття та матеріалів для групових активностей і обговорень. Він враховує гендерний підхід, використовує актуальні матеріали й пропонує інтерактивний метод вивчення теми, що є особливо привабливим для сучасних учнів. Користуючись матеріалами, вчителі зможуть легко і доступно пояснити школярам значення Міжнародного жіночого дня та чому 8 березня – це не «свято весни та краси». Урок пропонує знайомство з видатними жінками у світовій історії й українським жіночим рухом, звертає увагу на гендерний дисбаланс сьогодення і шляхи його вирішення, та розкриває тему жінок-захисниць в ЗСУ. За матеріалами – Освіторія Повернутися |