![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота/Міжнародна діяльність > Ціна бездіяльності: втрати від недостатнього інвестування в освітуЦіна бездіяльності: втрати від недостатнього інвестування в освіту16 травня 2025
Автори наголошують, що інвестиції в якісну освіту є ключем до підвищення рівня добробуту, зменшення соціальних ризиків і сталого розвитку, а її відсутність веде до втрат, які несе не лише окрема людина, а й усе суспільство. Вартість втраченої освіти Уже понад половину періоду реалізації Порядку денного сталого розвитку до 2030 року позаду, а ситуація в освіті залишається критичною: 128 мільйонів хлопців і 122 мільйони дівчат не відвідують школу, а 57% дітей у світі не мають базових навичок. Ця криза навчання по-різному впливає на хлопців і дівчат: дівчата частіше не мають доступу до освіти, особливо на початковому рівні, а хлопці частіше залишають школу, не завершують навчання або не здобувають необхідних знань. ЮНЕСКО дослідила приватні, фіскальні та соціальні втрати, пов’язані з передчасним залишенням школи та відсутністю базових (зокрема соціально-емоційних) навичок у дітей. Приватні витрати – для самих учнів та їх родин. Фіскальні – для держави. Соціальні – загальні втрати суспільства. Уперше ці втрати представлені на глобальному, регіональному рівнях та в 20 окремих країнах. Звіт порівнює два сценарії до 2030 року:
Колосальні наслідки бездіяльності Якщо не змінити курс, то щорічні соціальні витрати від того, що діти передчасно залишають школи, наприклад у США, сягнуть 6 трлн доларів до 2030 року. А витрати через відсутність базових навичок – ще 10 трлн доларів. Це більше, ніж сукупний ВВП Франції та Японії. Хоча в абсолютних цифрах найбільші втрати – у країнах з високим рівнем доходів, відносно ВВП найбільше постраждає Африка на південь від Сахари:
Саме цей регіон має найбільший потенціал вигоди від покращення доступу та якості освіти. Роль соціально-емоційних навичок Втрата ВВП через низький рівень соціально-емоційних навичок у 57 країнах оцінюється у 7 трлн доларів США, або 19% їх сукупного ВВП. Ці навички мають самостійну цінність, але водночас є потужним чинником, що впливає на академічні досягнення. Нематеріальні наслідки зростання без освіти Крім економіки, відсутність спільних дій призведе до:
Це все особливо негативно матиме вплив на молодих жінок. Час діяти – інакше втрати будуть катастрофічними Інвестиції в якісну освіту – стратегія з високим рівнем віддачі. Зменшення на 10% частки дітей, які залишають школу або не мають базових навичок, збільшує глобальний ВВП на 1-2% щороку. Автори дослідження наголошують, що без дій ми залишимося в пастці низької продуктивності й освіченості. Уряди та партнери мають негайно збільшити інвестиції в освіту, аби всі діти завершили повний цикл якісної базової освіти до 2030 року. Це єдиний спосіб уникнути величезних приватних, фіскальних та соціальних втрат – і зберегти майбутнє.
За матеріалами – ЮНЕСКО Повернутися |