Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота/Охорона праці > Баланс між роботою та особистим життям: рекомендації Служби зайнятостіБаланс між роботою та особистим життям: рекомендації Служби зайнятості7 листопада 2025
Державна служба зайнятості України пропонує кілька порад, як уникнути вигорання на роботі та залишатися продуктивним у всіх сферах свого життя.
Усі ми плануємо якусь певну кількість завдань, які хочемо зробити за один робочий день. Але, важливо визначити таку кількість доручень, щоб їх виконання становило не більше 60% часу. Тобто з 8 годин варто розпланувати не більше 5, а решту – 3 години лишити для непередбачених та спонтанних справ. Таким чином несподівані доручення, термінові листи чи вихід з ладу побутової чи комп’ютерної техніки не призведуть до колапсу робочого дня.
Найпоширенішою помилкою працівників є кидатися до виконання поставленого завдання не до кінця з ним розібравшись. Досить часто це призводить до того, що кілька працівників виконують одне і те саме доручення, або й взагалі займаються задачами, які нікому не потрібні. Завжди спочатку потрібно з’ясовувати суть завдання, кількість залучених до виконання людей та яку мету ви намагаєтеся досягти його виконанням.
Часто, якщо завдання не термінове, а виконувати його абсолютно не хочеться – варто відстрочити його у часі. Потрібно зайнятися чимось, що не викликає у вас відчуття дискомфорту. Несподівана відраза до певного доручення може свідчити про перенасичення якимось видом роботи. При зміні діяльності, мозок відпочине, і ви повернетеся до попереднього завдання з більшим ентузіазмом.
Крім випадків надзвичайних ситуацій, не відкривайте у свій вільний час робочу електронну пошту, не робіть службових дзвінків, не плануйте завтрашню трудову рутину. Такі дії не збільшують продуктивність в довгостроковій перспективі, зловживання подібними речами призводять до виснаження та спаду ефективності. Ніщо так не мотивує до якісної роботи, як гарний відпочинок.
Краще зробити одну роботу добре, ніж сто завдань погано. Ви маєте свою швидкість виконання доручень. Зрідка можна прискоритися для якоїсь важливої цілі. Проте постійна робота на максимальній швидкості призводить до різкого зниження якості виконання завдання, помилок і проблем.
Якщо ви почуваєтесь зле, варто зробити паузу та дати собі час на відновлення. Іноді достатньо випити ліки від головного болю та посидіти в тиші 30 хвилин. Але при складніших захворюваннях – слід звертатися до медиків та брати лікарняний. Виходити на роботу хворим - погана ідея з двох причин. Якщо ваш недуг передається повітряно-крапельним шляхом, ви можете паралізувати роботу свого підрозділу. Крім того, звичка хворіти «на ногах» спричиняє стрес, що послаблює імунітет, погіршує сон і може призвести до тривожності та емоційного вигорання.
Найкраще ми вчимося покращувати свої навички комунікації з близькими людьми. Тому знаходьте час на рідних та друзів. Щирі розмови з ними, вміння слухати, домовлятися, встановлювати контакти, здатність чітко і лаконічно висловлювати свою думку швидше покращується в більш особистому спілкуванні. Читайте книги на цікаві для вас теми, вони стимулюють мозок до навчання. Саме наша буденність дає нам найкращі уроки життя, які колись знадобляться в кар’єрі.
Бо не існує людини, яка б щиро хотіла займатися якимись проєктами, спілкуватися з колегами, створювати щось нове, коли вона стомлена та нещасна. За матеріалами – Державна служба зайнятості України Ілюстрація – ШІ Повернутися |