Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Новини/Міжнародна діяльність > Всесвітня моніторингова доповідь за 2012 рік: прогрес у досягненні цілей «Освіта для всіх» призупинився

Всесвітня моніторингова доповідь за 2012 рік: прогрес у досягненні цілей «Освіта для всіх» призупинився


19 жовтня 2012
Всесвітня моніторингова доповідь за 2012 рік: прогрес у досягненні цілей «Освіта для всіх» призупинивсяПрогрес у досягненні цілей «Освіта для всіх» призупинився менше, ніж за три роки до 2015 року, встановленого терміну досягнення цілей Освіти та Цілей тисячоліття – стверджується у Всесвітній моніторинговій доповіді за 2012 рік.

У доповіді під назвою «Молодь і кваліфікація: застосування освіти в роботі» особлива увага приділяється навикам, необхідним для того, щоб молоді люди стали продуктивними громадянами та знайшли гідну роботу. Доповідь була офіційно представлена в Парижі 16 жовтня 2012 року.

У доповіді зазначається, що незважаючи на чималі зусилля, спрямовані, зокрема, на досягнення мети загальної початкової освіти, не було зроблено достатнього прогресу у забезпеченні досягнення всіх цілей ОДВ до 2015 року.

У 2010 році менше ніж половина дітей у світі охоплено дошкільною освітою, понад 60 мільйонів дітей молодшого шкільного віку і 71 мільйон підлітків середнього шкільного віку не відвідували школи. У тому ж році 775 мільйонів дорослих не вміли ні читати, ні писати.

Досягнення загальної початкової освіти та інших цілей «Освіти для всіх» під загрозою


Звертаючи увагу на досягнутий прогрес та тривожні тенденції, у доповіді зазначається: «Кількість дітей молодшого шкільного віку, які не відвідують шкіл, скоротилася зі 108 мільйонів у 1999 році до 61 мільйону.

Проте три чверті цього скорочення були досягнуті в період із 1999 до 2004 року. Із 2008 до 2010 року прогресу майже не було».

Фактично у доповіді стверджується, що в період з 2008 до 2010 року, кількість дітей, які не відвідують школи в країнах Африки на південь від Сахари збільшилась на 1,6 мільйона. Ця тривожна тенденція демонструє, що загальна початкова освіта та інші цілі «Освіти» навряд чи будуть досягнуті в установлені терміни.

Хоча у доповіді зазначається, що «вчителі є найбільш важливим ресурсом для підвищення якості навчання», саме брак кваліфікованих вчителів, який продовжує відчуватися у багатьох країнах світу, залишається однією з найбільших перешкод у досягненні цілей «Освіти для всіх».

За останніми оцінками, у 112 країнах необхідно додатково найняти 5,4 млн. вчителів початкової школи до 2015 року для досягнення мети загальної початкової освіти.

Роль учителів у досягненні цілей

Інтернаціонал Освіти вітає визнання у всесвітній моніторинговій доповіді важливості ролі вчителів у досягненні цілей «Освіти для всіх» і закликає національні уряди і органи влади по всьому світу інвестувати в педагогів та їх навчання, підвищення кваліфікації, зарплату і умови праці.

У доповіді справедливо зазначається, що більшість країн, які в останнє десятиліття досягли прогресу в реалізації цілей, зробили це за рахунок значного збільшення фінансування освіти чи підтримування його на високому рівні. У доповіді визнаються зусилля багатьох країн, спрямовані на скорочення чи відміну плати за навчання, але підкреслюється, що мало чого можна досягти, якщо не вирішувати проблему непрямих витрат на початкову і середню освіту і фінансового бар’єру, який вони створюють для багатьох сімей.

Інтернаціонал Освіти наполягає на тому, що стійкого і справедливого прогресу в галузі освіти може бути досягнуто тільки за рахунок інвестицій у державну освіту і її посилення. Приватизація та ринкові відносини у сфері освіти очевидно не сприятимуть просуванню вперед.

Ще однією тривожною тенденцією є те, що зростання міжнародної допомоги на цілі освіти зупинилося на рівні 13,5 млрд. дол. США у 2010 році. Із цієї суми 5,8 млрд. дол. США було спрямовано на початкову освіту. Це занадто мало, щоб перекрити щорічний дефіцит фінансування у 16 млрд. дол. США.

Крім того, Інтернаціонал Освіти піддає сумнівам застосовуваний деякими донорами підхід до надання допомоги, який базується на досягнутих результатах. Подібний вузький підхід до навчання, який враховує тільки результати тестування, призведе до деградації інших шкільних предметів і важливих навичок і змусить вчителів «навчати заради тестів».

Уряди повинні спрямовувати принаймні 6% ВВП країни на освіту

У цьогорічній доповіді підкреслюється необхідність розвитку навичок молодих людей, важливих для роботи, і відзначається той факт, що уряди в усьому світі борються з довгостроковими наслідками фінансової кризи та проблемами, пов'язаними з усе більш наукоємними економіками.

Інтернаціонал освіти погоджується з цим і наголошує, що уряди і донори повинні інвестувати в освіту, включаючи професійно-технічну освіту і професійну підготовку, з метою більш повного розкриття потенціалу молодих людей.

Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Фред ван Левен привітав публікацію глобальної моніторингової доповіді і переконливо закликав уряди і міжнародне співтовариство нарощувати інвестиції в освіту і прискорити досягнення цілей «Освіти для всіх»: «Ми закликаємо уряди спрямовувати принаймні 6% ВВП на освіту, а всіх партнерів з розвитку виділяти не менше 10% офіційної допомоги з метою розвитку на базову освіту», – заявив ван Левен.


Міжнародний відділ ЦК профспілки


(за матеріалами сайту Інтернаціоналу освіти: www.ei-ie.org)

Повернутися