Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Новини/Міжнародна діяльність > Проект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та Данії

Проект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та Данії


2 жовтня 2013
Проект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та ДаніїПроект Європейського Союзу Twinning у сфері освіти, що розпочався у січні цього року, продовжує свою роботу в Україні. Проект має на меті вивчити можливості модернізації законодавчих стандартів, принципів освіти й навчання впродовж життя відповідно до політики Європейського Союзу.

Згідно з планом роботи проекту 1 жовтня 2013 року відбувся семінар на тему «Організація фінансування професійної освіти Данії» в рамках аналізу українського законодавства та розроблення рекомендацій для його вдосконалення на основі політики ЄС та досвіду навчання впродовж життя.

Модератором заходу був постійний радник проекту представлена Йорген Олє Ларсен. У роботі семінару взяли участь представники від Уряду, Профспілки працівників освіти і науки України, Федерації роботодавців України, фахівці професійно-технічних навчальних закладів країни.

Насамперед учасників семінару ознайомили з презентацією «Фінансування професійної освіти», яку провів експерт проекту Сьорен Бо Полсен. Експерт поділився європейським досвідом фінансування професійної освіти на прикладі Данії.

Сьорен Бо Полсен, зокрема, наголосив, що система професійної освіти і навчання Данії – це система учнівства на основі дуального принципу підготовки. Тобто, навчання відбувається як і у роботодавця (з яким учень підписав угоду про роботу і навчання), так і в закладах професійної освіти і навчання. Програми професійної освіти і навчання можуть тривати від 1,5 до 5 років, проте, зазвичай тривають 3,5-4 роки. Дві третини навчального процесу відбувається на робочому місці, а іншу третину навчання надають самоврядні заклади професійної освіти і навчання.

Система профосвіти Данії фінансується із трьох основних джерел:
– внески роботодавців;
– державна фінансова підтримка закладам, що надають професійну освіту (таксиметрична та дотаційна схема фінансування) та студентські гранти;
– прибуткова економічна діяльність навчального закладу.

Актуальним у презентації було питання співпраці уряду, роботодавців та професійно-технічних навчальних закладів.

Доповідач також зазначив, що ПТНЗ Данії відчувають постійну фінансову підтримку з боку уряду країни. Існує тісний зв’язок між закладом освіти та роботодавцями, які значним чином їх підтримують. А навчальні заклади мають достатню мотивацію для розвитку та вдосконалення роботи навчального процесу, адже чим більше студентів навчається у ПТНЗ, тим більшу фінансову підтримку отримує заклад від держави.

Після презентації відбулася дискусія між учасниками семінару. У процесі діалогу активно обговорювалися принципи навчання та фінансування професійно-технічних навчальних закладів в Україні, а також питання залучення роботодавців до цього процесу.

Довідково
Twinning – проект, що фінансується Європейським Союзом, інструмент інституційної розбудови у рамках якого відбувається співпраця на рівні державних службовців аналогічних органів державної влади країн-членів ЄС та України з метою впровадження елементів державного управління, необхідних для адаптації національного законодавства до норм і стандартів ЄС.

Проект Twinning покликаний виробляти конкретні гарантовані результати, а не лише сприяти розвиткові співробітництва в цілому.

Twinning охоплює широке коло питань – мистецтво, освіта, культура, молодь, громадянство, стабільний розвиток, місцеві державні послуги, місцевий економічний розвиток, соціальна інтеграція, взаємна відповідальність тощо.
Для України інструмент Twinning став доступним з 2005 року.


Міжнародний відділ ЦК Профспілки


Проект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та ДаніїПроект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та Данії

Проект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та ДаніїПроект ЄС «Twinning» аналізує систему професійно-технічної освіти України та Данії

Повернутися