Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Новини > Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус


4 червня 2014
Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус4 червня 2014 року у сесійній залі Верховної Ради України відбулися парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

Від березня до червня профільний комітет приймав напрацювання та зауваження до рекомендацій слухань. Профспілка працівників освіти і науки України також направила свої пропозиції до цих рекомендацій.

Комітет з питань науки і освіти до обговорення питання освіти, охорони здоров’я та соціального забезпечення дітей з особливими потребами запросив понад 500 учасників із більш як 50-ти інституцій з України та зарубіжжя, зокрема, представників міністерств, керівників шкіл, працівників навчальних закладів та центрів, профільних установ, громадських організацій, профспілок, науковців, експертів.

Відкриваючи слухання, заступник Голови Верховної Ради України Руслан Кошулинський зазначив, що в Україні, як і в усьому світі, спостерігається тенденція до зростання кількості дітей з такими вадами. Зокрема, загальна чисельність дітей-інвалідів збільшується щорічно на пів відсотка і на початок 2014 року сягнула показника 167 059 осіб а це 2,0% від усього дитячого населення країни.

Один із основних співдоповідачів – Міністр освіти і науки України Сергій Квіт – зазначив, що нині в країні найбільше дітей з особливими освітніми потребами в Донецькій, Хмельницькій, Київській областях та у столиці й вони мають право отримати якісну освіту та відповідне медичне обслуговування. Очільник міністерства наголосив, що питань у цій сфері накопичилося багато і їх вирішення повинно обговорюватися разом із громадськістю та владою.

Україна взяла на себе обов'язок впровадити інклюзивну модель освіти, ратифікувавши у 2009 році Конвенцію ООН про права людей з інвалідністю.

«Наша мета – створити систему освіти, яка дозволить до кожної дитини ставитися особливо», – сказала Лілія Гриневич, говорячи про важливість впровадження, так званої, інклюзивної моделі освіти.

Голова профільного комітету також відзначила, що необхідно оптимізувати систему управління державної опіки дітей з особливими потребами. Зокрема, через мережу інклюзивних ресурсних центрів можна налагодити міжвідомчу координацію. Крім цього, існує потреба у створенні єдиної ресурсної бази для педагогів та батьків дітей з особливими освітніми потребами.

Виступаючи, учасники слухань наголошували на необхідності удосконалення і систематизації всіх норм, які регулюють статус дітей з обмеженими можливостями, шляхом кодифікації чинних норм або створення основ законодавства у цій галузі.

За підсумками виступів і пропозицій від виступаючих прийнято рекомендації, які після редакційного опрацювання буде подано на затвердження до Верховної Ради України.

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України


Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статусДіти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статусДіти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статусДіти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статусДіти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Діти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статусДіти з обмеженими можливостями потребують законодавчого удосконалення норм, які регулюють їх особливий статус

Повернутися