Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Новини/Міжнародні кампанії > Онлайн-дискусія європейських країн: пандемія та відкриття шкіл

Онлайн-дискусія європейських країн: пандемія та відкриття шкіл


9 жовтня 2020

9 жовтня 2020 року відбулася онлайн-дискусія «Повернення до школи – ситуація з COVID-19 для профспілок освіти», яку організував Європейський комітет профспілок освіти. В обговоренні взяли участь представники профспілок освіти країн Центральної та Східної Європи.

Основну тему обговорення озвучила президент ЄКПО Крістін Блоуер і наголосила, що питання відкриття шкіл після завершення карантину та відновлення роботи освітніх закладів є дуже важливим, а також закликала учасників висловити бачення щодо формування майбутнього сфери освіти в своїх країнах після кризи.

Учасники вебінару підняли низку важливих питань та проблем, з якими зіштовхнулися країни, а саме – урізання бюджету на освіту, суттєве збільшення навантаження на вчителів, організація екзаменів в онлайн-режимі, відсутність доступу до Інтернету та технологічних можливостей.

З інформацією про стан освіти у Європі виступила Європейський директор ЄКПО Сьюзан Флокен.

 

Про напружену ситуацію та виклики, з яким зіштовхнулася система освіти в Україні, розповів Георгій Труханов – Голова Профспілки працівників освіти і науки України. Він наголосив на проблемі надмірного навантаження на українських вчителів, важливості безпечних умов праці для усіх учасників навчального процесу, а також на необхідності страхування працівників освіти в період пандемії.

У обговоренні також взяли участь представники Словенії, України, Румунії, Чорногорії, Республіки Молдова, Албанії та інших країн.

Зокрема, представниця профспілки працівників освіти Румунії, зазначила, «що у країні на сьогодні 591 школа зачинена, а 41% учнів не мають доступу до інтернету. З 4 сільських шкіл лише одна має Інтернет. Профспілці вдалося домовитися з урядом про збереження окладу для вчителів та провести консультації з міністерством щодо наповнення планів та методичних матеріалів для покращення та пришвидшення дистанційного навчання».

Голова профспілки освіти Словенії наголосив, що організація відновлення роботи шкіл є одним з найскладніших питань для профспілок. Надзвичайно важливим є питання найму нових викладачів, так як багато з них через значне навантаження почали скаржитися на перевтому або взагалі звільнятися.

Представники Угорщини зазначили, що 25% учнів не мають доступу до Інтернету. 20% учнів живуть в цифровий бідності, не маючи навіть комп'ютера. На сьогодні пандемія набирає обертів, тому профспілка вимагає від уряду вирішити питання доступу до Інтернету та зберегти зарплати для викладачів. 

 

Учасники також підняли щодо питання надмірного навантаження на вчителів, оскільки окрім уроків в школі, багатьом з них треба повертатися додому й проводити навчання онлайн. Як зазначив представник Чорногорії, вчителі мають подвійне навантаження (понад 40 годин), і при цьому ніякої компенсації. 

Сьюзан Флокен підбила підсумки дискусії та зазначила, що відновлення роботи після пандемії буде надзвичайно складним, оскільки цей виклик позначиться на освіті чи не найбільше.

Насамкінець Сьюзан Флокен наголосила, що завдяки спільним зусиллям та співпраці з урядами вдасться швидше налагодити освітній процес та подолати наслідки однієї із найскладніших за останні десятиліття криз.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Повернутися