![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Міжнародна діяльність > Проблеми професійно-технічної освіти в ЄвропіПроблеми професійно-технічної освіти в Європі27 травня 2021
Основна увага у цій доповіді приділяється початковій педагогічній освіті і безперервному професійному розвитку вчителів системи професійно-технічної освіти та навчання, новаторським педагогічним підходам з ПТО в цифрову еру і ролі керівників установ ПТО. Проведене дослідження показує, що ринки праці стрімко змінюються та вимагають змін у викладанні і керівництві в системі ПТО. Таким чином, від вчителів ПТО вимагається володіння все більш складними навичками та компетенціями. Пандемія COVID-19 спричинила величезний зсув в бік цифровізації ПТО. Однак в той час, як вчителі ПТО з Німеччини і Данії повідомили, що вони змогли без проблем перейти на дистанційне навчання, оскільки були підготовлені ще до пандемії, вчителі в інших країнах зіткнулися з труднощами. Згідно з доповіддю, 53% директорів установ середньої спеціальної освіти останні три роки зазнають труднощів з набором вчителів. У Німеччині, наприклад, за прогнозами, кількість вчителів ПТО складе лише 80% від їх необхідної кількості в майбутньому десятилітті. У Швеції експерти вважають, що протягом наступних 10 років притік нових вчителів ПТО буде відставати від попиту на них більш ніж наполовину. Крім того, результати дослідження говорять про те, що в багатьох країнах, таких як Італія, Литва, і Латвія, вчителі ПТО мають вік більше 50 років. Одним із наслідків старіння викладацьких кадрів і того факту, що ця професія вважається непривабливою, є те, що в низці країн зросла вартість навчання ПТО і використання викладацьких кадрів з більш низькою кваліфікацією. Це тягне за собою зниження якості викладання в закладах ПТО. Дійсно, в більшості європейських країн вчителі ПТО частіше працюють за тимчасовими трудовими договорами, ніж вчителі в інших сферах освіти. Згідно з доповіддю, в Португалії, Бельгії, Італії, Іспанії та Греції більше 80% вчителів ПТО з тимчасовим працевлаштуванням не можуть знайти постійну роботу. Крім того, середні оклади вчителів ПТО є на 8% нижчими окладів вчителів в системі загальної освіти, і 60% вчителів ПТО заявили, що не задоволені своєю роботою. ОЕСР рекомендує національним урядам, окрім всього іншого, підвищити привабливість професії вчителя ПТО, забезпечити гнучкі шляхи отримання педагогічної освіти для роботи в системі ПТО, розвивати потенціал вчителів ПТО у використанні новаторської педагогіки, підвищувати усвідомлення важливості інновацій, ІКТ і «м'яких» навичок у викладанні предметів ПТО і підвищувати привабливість ролі керівників установ ПТО. Потрібно дотримуватися національних законів щодо педагогічної кваліфікації. У той же час, професія має стати більш привабливою для молодих вчителів, яким слід забезпечити хороші оклади і гідні умови праці. Повернутися |