![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Міжнародна діяльність > Підвищення привабливості професії педагога – питання розгляду міжнародного заходуПідвищення привабливості професії педагога – питання розгляду міжнародного заходу10 лютого 2022
Цього року на засіданні основна увага була зосереджена ключовій ролі рівності та інклюзії для підвищення привабливості та статусу професії вчителя та забезпечення якісної освіти в європейському регіоні. Серед іншого, учасники обговорили проблему нестачі вчителів та оновлення профспілок. Представники європейських профспілок зазначили, що досвід пандемії COVID-19, яка й досі триває, ще раз показав вирішальну роль працівників освіти у відновленні суспільства та економіки, покращенні добробуту дітей та молоді, у розбудові солідарності та забезпеченні кращого майбутнього для Європи. Учасники засідання наголосили, що підвищення статусу та привабливості вчительської професії є першочерговим пріоритетом та передумовою надання якісної освіти. Багато проблем, з якими стикаються працівники освіти в європейському регіоні, існували до кризи COVID-19. Але вони значно погіршилися протягом останніх двох років. Серед проблем європейці виділяють:
Під час презентації документу ЄКПО щодо привабливості та статусу вчительської професії було представлено дані із «Висновків Ради Європи щодо європейських вчителів і викладачів майбутнього». Згідно з документом, у середньому в ЄС 34% вчителів працюють у школах, де принаймні 10% учнів з особливими потребами; 19% вчителів у ЄС працюють у школах, де понад 30% учнів походять із соціально неблагополучних сімей; 24% вчителів працюють у школах, де щонайменше 10% учнів, які не говорять рідною мовою, і 32% вчителів працюють у школах, де є не менше 1% учнів-біженців. Неприваблива вчительська професія та нестача вчителів завдають шкоди забезпеченню рівності та інклюзивної освіти, спричиняючи відсутність прикладів для наслідування та унеможливлюють задоволення потреб учнів, у тому числі учнів з особливими потребами, які живуть в мультикультурному середовищі та учнів із соціально неблагополучних сімей та сільських районів.
Як зазначили учасники заходу, рівність та інклюзія в системі освіти є ключовими факторами залучення більш різноманітного населення до професії вчителя, покращення її статусу та сприйняття в суспільстві, а також забезпечення того, щоб вчителі та інший освітній персонал відчували повагу та підтримку (наприклад, гендерна прозорість оплати праці в освітньому секторі покращить оплату праці працівників освіти, що дозволить порівняти її з іншими професіями подібної кваліфікації). Вирішальну роль у цьому відіграє початковий та безперервний професійний розвиток вчителів та інших працівників освіти з питань інклюзивної освіти.
Членські організації ЄКПО активно працюють над впровадженням Плану дій ЄКПО щодо рівності, різноманітності та інклюзії, особливо в контексті триваючої пандемії COVID-19, та поліпшення привабливості професії вчителя та освітянських профспілок шляхом забезпечення рівності та інклюзії в професії, в системі освіти в цілому та самих профспілках. Повернутися |