Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Міжнародна діяльність > Кваліфіковані вчителі мають вирішальне значення для освіти та розвитку

Кваліфіковані вчителі мають вирішальне значення для освіти та розвитку


17 червня 2013
Кваліфіковані вчителі мають вирішальне значення для освіти та розвиткуНаприкінці травня в Брюсселі відбулася Конференція ЄС високого рівня з освіти та розвитку. Її учасники – члени Єврокомісії, міністри і відомі особистості – підтвердили важливість добре підготовлених викладачів для забезпечення якісної освіти.

Під час дебатів також були обговорені виклики і можливості покращення доступності та якості освіти. Крім цього, конференція була спрямована на забезпечення того, що освіта займе одне із найважливіших місць у програмі розвитку після 2015 року, яка буде обговорюватися в ході Генеральної Асамблеї ООН у вересні 2013 року.

Відбулися два основних пленарних засідання: «Будуючи кращі і більш справедливі системи освіти разом: на шляху до сталого розвитку» і «Роль освіти у програмі розвитку після 2015 року: досягнення рівно доступного і якісного навчання для всіх».

ЄС: освіта на перших місцях

«Ми зібралися сьогодні, щоб активізувати наші зусилля в галузі освіти, перетворюючи проблеми в можливості» – заявив комісар ЄС з розвитку Андріс Пієбалгс. Він зазначив, що освіта має важливе значення: для 61 млн. дітей, які не ходять до школи; для 250 мільйонів дітей, які покидають школу раніше 4-го класу, або до цього часу не мають базових навичок читання і рахування; для 775 млн. неписьменних дорослих.

Освіта також має велике значення для людей в усьому світі, додав Пієбалгс. «Коли їх запитали про їх прагнення і пріоритети на період після 2015 року, вони на перше місце поставили освіту. І вони мають рацію! Освіта є найкращою інвестицією, яка сприяє викоріненню нерівності і бідності. Якби всі діти вміли читати, глобальна бідність знизилася б на 12 відсотків. Кожен долар, вкладений в освіту, приносить принаймні в 10 разів більше для економічного зростання. Освіта є ключем до державного будівництва, запобігання конфліктів, демократичного розвитку та активної громадянської позиції».

Підкреслюючи, що ЄС серйозно ставиться до вирішення проблем освіти та розвитку, він зазначив: «Як член робочої групи ООН високого рівня з питань порядку денного після 2015 року, я наголошую на відданості ЄС справі підвищення якості освіти, особливо у зв’язку з її роллю у викоріненні бідності, досягненні сталого розвитку і справедливості».

Наголос на підвищенні грамотності

Європейський комісар з питань освіти, культури, багатомовності та молоді Андрулла Васіліу підкреслила важливість грамотності: «Грамотність є основою всього наступного навчання». Вона висловила свою стурбованість з приводу того факту, що в Європі кожен п'ятий учень і більше 73 мільйонів дорослих не вміють грамотно читати і писати.

Підвищення рівня грамотності є метою не тільки зовнішньої політики сприяння розвитку, а й завданням нашої внутрішньої політики – продовжила вона. ЄС поставив за мету скоротити частку учнів з низькою успішністю до менш ніж 15% до 2020 року. На даний момент тільки три з 27 держав-членів ЄС досягли цієї мети. Очевидно, що ми повинні активізувати наші зусилля - заради наших громадян, наших економік і нашого суспільства».
Єврокомісар також проінформувала про початок інформаційної кампанії за грамотність «Європа любить читати» та оголосила про створення найближчим часом Європейської мережі організацій грамотності з метою сприяння обміну передовим досвідом і політичними ініціативами, спрямованими на підвищення рівня грамотності у всіх державах-членам ЄС.

Учителі та їх профспілки повинні брати участь у виробленні освітньої політики

«Одним з головних успіхів Цілей розвитку тисячоліття є узгодженість політики різних країн у сфері розвитку», - підкреслив ірландський міністр торгівлі та розвитку Джо Костелло. Дуже важливо мати спільні цілі і завдання, зазначив він.

«Діти зараз перебувають у школах. Виникає питання: що ми робимо з ними в школах? Як колишній вчитель, я переконаний, що система освіти є настільки якісною, наскільки якісними є вчителі. Це комплексне питання, а не просто питання підбору кадрів: вчителі повинні мати статус, вони повинні користуватися повагою. Вчителювання має бути професією, яка приваблює яскраву молодь. Вчителі повинні мати змогу організуватися в профспілки, і також мати можливість брати участь у розробці навчальних програм, разом з батьками та органами влади «володіти» системою освіти. Це те, на чому ми маємо зосередитися під час розробки нових цілей розвитку».

Костелло додав, що він сподівається, що голос вчителів буде почуто у вересні 2013 року на Генеральній Асамблеї ООН, коли буде обговорюватися рамкова програма освіти та розвитку після 2015 року.

Інтернаціонал Освіти: якість і рівність в освіті

Делегацію Інтернаціоналу Освіти на конференції очолював заступник генерального секретаря Девід Едвардс. Привітавши той факт, що ЄС має намір збільшити фінансування освіти, представники Інтернаціоналу Освіти наголосили на стремлінні мати сміливу і широку програму дій в освіті після 2015 року, яка охоплює усі рівні освіти і задовольняє різноманітні потреби всіх учнів і студентів.

Вони підкреслили важливість рівності у доступі до освіти, а також якості освіти. Щодо рівності, Інтернаціонал наголошує, що усі молоді люди повинні мати доступ до якісної освіти, у тому числі діти-інваліди, діти, які працюють, проживають у віддалених сільських районах або в зонах конфліктів.
Як зазначили учасники конференції, ключовим елементом є якісні вчителі. Уряди повинні забезпечити належну підготовку вчителів, їх підтримку, постійний професійний розвиток та гідний рівень оплати праці.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки


Повернутися