Кваліфіковані вчителі мають вирішальне значення для освіти та розвитку

Кваліфіковані вчителі мають вирішальне значення для освіти та розвиткуНаприкінці травня в Брюсселі відбулася Конференція ЄС високого рівня з освіти та розвитку. Її учасники – члени Єврокомісії, міністри і відомі особистості – підтвердили важливість добре підготовлених викладачів для забезпечення якісної освіти.

Під час дебатів також були обговорені виклики і можливості покращення доступності та якості освіти. Крім цього, конференція була спрямована на забезпечення того, що освіта займе одне із найважливіших місць у програмі розвитку після 2015 року, яка буде обговорюватися в ході Генеральної Асамблеї ООН у вересні 2013 року.

Відбулися два основних пленарних засідання: «Будуючи кращі і більш справедливі системи освіти разом: на шляху до сталого розвитку» і «Роль освіти у програмі розвитку після 2015 року: досягнення рівно доступного і якісного навчання для всіх».

ЄС: освіта на перших місцях

«Ми зібралися сьогодні, щоб активізувати наші зусилля в галузі освіти, перетворюючи проблеми в можливості» – заявив комісар ЄС з розвитку Андріс Пієбалгс. Він зазначив, що освіта має важливе значення: для 61 млн. дітей, які не ходять до школи; для 250 мільйонів дітей, які покидають школу раніше 4-го класу, або до цього часу не мають базових навичок читання і рахування; для 775 млн. неписьменних дорослих.

Освіта також має велике значення для людей в усьому світі, додав Пієбалгс. «Коли їх запитали про їх прагнення і пріоритети на період після 2015 року, вони на перше місце поставили освіту. І вони мають рацію! Освіта є найкращою інвестицією, яка сприяє викоріненню нерівності і бідності. Якби всі діти вміли читати, глобальна бідність знизилася б на 12 відсотків. Кожен долар, вкладений в освіту, приносить принаймні в 10 разів більше для економічного зростання. Освіта є ключем до державного будівництва, запобігання конфліктів, демократичного розвитку та активної громадянської позиції».

Підкреслюючи, що ЄС серйозно ставиться до вирішення проблем освіти та розвитку, він зазначив: «Як член робочої групи ООН високого рівня з питань порядку денного після 2015 року, я наголошую на відданості ЄС справі підвищення якості освіти, особливо у зв’язку з її роллю у викоріненні бідності, досягненні сталого розвитку і справедливості».

Наголос на підвищенні грамотності

Європейський комісар з питань освіти, культури, багатомовності та молоді Андрулла Васіліу підкреслила важливість грамотності: «Грамотність є основою всього наступного навчання». Вона висловила свою стурбованість з приводу того факту, що в Європі кожен п'ятий учень і більше 73 мільйонів дорослих не вміють грамотно читати і писати.

Підвищення рівня грамотності є метою не тільки зовнішньої політики сприяння розвитку, а й завданням нашої внутрішньої політики – продовжила вона. ЄС поставив за мету скоротити частку учнів з низькою успішністю до менш ніж 15% до 2020 року. На даний момент тільки три з 27 держав-членів ЄС досягли цієї мети. Очевидно, що ми повинні активізувати наші зусилля - заради наших громадян, наших економік і нашого суспільства».
Єврокомісар також проінформувала про початок інформаційної кампанії за грамотність «Європа любить читати» та оголосила про створення найближчим часом Європейської мережі організацій грамотності з метою сприяння обміну передовим досвідом і політичними ініціативами, спрямованими на підвищення рівня грамотності у всіх державах-членам ЄС.

Учителі та їх профспілки повинні брати участь у виробленні освітньої політики

«Одним з головних успіхів Цілей розвитку тисячоліття є узгодженість політики різних країн у сфері розвитку», - підкреслив ірландський міністр торгівлі та розвитку Джо Костелло. Дуже важливо мати спільні цілі і завдання, зазначив він.

«Діти зараз перебувають у школах. Виникає питання: що ми робимо з ними в школах? Як колишній вчитель, я переконаний, що система освіти є настільки якісною, наскільки якісними є вчителі. Це комплексне питання, а не просто питання підбору кадрів: вчителі повинні мати статус, вони повинні користуватися повагою. Вчителювання має бути професією, яка приваблює яскраву молодь. Вчителі повинні мати змогу організуватися в профспілки, і також мати можливість брати участь у розробці навчальних програм, разом з батьками та органами влади «володіти» системою освіти. Це те, на чому ми маємо зосередитися під час розробки нових цілей розвитку».

Костелло додав, що він сподівається, що голос вчителів буде почуто у вересні 2013 року на Генеральній Асамблеї ООН, коли буде обговорюватися рамкова програма освіти та розвитку після 2015 року.

Інтернаціонал Освіти: якість і рівність в освіті

Делегацію Інтернаціоналу Освіти на конференції очолював заступник генерального секретаря Девід Едвардс. Привітавши той факт, що ЄС має намір збільшити фінансування освіти, представники Інтернаціоналу Освіти наголосили на стремлінні мати сміливу і широку програму дій в освіті після 2015 року, яка охоплює усі рівні освіти і задовольняє різноманітні потреби всіх учнів і студентів.

Вони підкреслили важливість рівності у доступі до освіти, а також якості освіти. Щодо рівності, Інтернаціонал наголошує, що усі молоді люди повинні мати доступ до якісної освіти, у тому числі діти-інваліди, діти, які працюють, проживають у віддалених сільських районах або в зонах конфліктів.
Як зазначили учасники конференції, ключовим елементом є якісні вчителі. Уряди повинні забезпечити належну підготовку вчителів, їх підтримку, постійний професійний розвиток та гідний рівень оплати праці.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори