Освіта увійшла до короткого списку цілей розвитку ООН після 2015 року

Освіта увійшла до короткого списку цілей розвитку ООН після 2015 рокуОсвіта подолала одну із останніх перешкод на шляху до визнання її як однієї з цілей розвитку після 2015 року. Остаточне голосування, яке визначить пріоритети на найближчі 15 років, відбудеться на засіданні Генеральної Асамблеї ООН у вересні.

Відкрита робоча група ООН опублікувала так званий «нульовий проект» запропонованих цілей сталого розвитку на період після 2015 року. Серед них – і освіта, не в останню чергу завдяки невпинним зусиллям Інтернаціоналу освіти, його членських організацій і партнерів. До осіннього засідання Генеральної Асамблеї ООН відбудуться ще два засідання робочої групи, тому «нульовий проект» є майже кінцевим списком цілей, які розглядатимуться на ньому.

Освіта знаходиться на четвертому місці серед 17 можливих пріоритетів розвитку до 2030 року. Проте Інтернаціонал Освіти наполягає на доопрацюванні формулювання конкретних цілей у сфері освіти до проведення голосування.

Особливі питання викликає формулювання цілі 4.9, присвяченої вчителям, яка зараз виглядає наступним чином: «до 2030 року підвищити якість викладання шляхом покращення підготовки вчителів».

Вважаючи це формулювання занадто невизначеним і відкритим для інтерпретації, Інтернаціонал Освіти запропонував змінити його, зробивши більш чітким. У минулому місяці в Омані керівний комітет програми ЮНЕСКО «Освіта для всіх» підтримав пропозицію Інтернаціоналу Освіти.

На сьогодні Інтернаціонал освіти продовжує працювати над внесенням в документ наступних змін: «до 2030 року всі уряди мають гарантувати, щоб всіх учнів навчали кваліфіковані, професійно підготовлені вчителі, які мають підтримку держави та гарну мотивацію».
Інтернаціонал освіти закликав членські організації звернутися до відповідних міністерств з проханням підтримати нову редакцію, а також дві додаткові запропоновані цілі:

«До 2030 року збільшити набір, підготовку та утримання вчителів, а також допоміжного освітнього персоналу в країнах, що розвиваються, особливо в найменш розвинених країнах»

«До 2030 року всі країни мають виділяти не менше 4-6% від свого валового внутрішнього продукту (ВВП) або принаймні 15-20% державних витрат на освіту, надаючи пріоритет групам, які цього найбільш потребують; і посилити фінансове співробітництво в цілях освіти, надаючи пріоритет найбільш нужденним країнам».

Відкрита робоча група ООН проведе засідання 16-20 червня та 14-18 липня для формування остаточного списку цілей.

Запропоновані цілі:

4 – Забезпечити рівноправну та всеохоплюючу якісну освіту та можливості навчання протягом життя для всіх;

4.1 – до 2030 року гарантувати, що всі дівчатка і хлопчики отримуватимуть безкоштовну, доступну і якісну початкову та середню освіту, що веде до відповідних і ефективних результатів навчання;

4.2 – до 2030 року забезпечити рівний доступ для всіх до доступної за ціною якісної вищої освіти і навчання протягом усього життя;

4.3 – до 2030 року збільшити на x% частку дітей, які мають змогу отримати загальну якісну дошкільну освіту та інші програми раннього розвитку дитини;

4.4 – забезпечити загальну грамотність та базові математичні знання серед молоді та збільшити показники грамотності і базових математичних знань серед дорослого населення на x% до 2030 року;

4.5 – до 2030 року збільшити на х% кількість молодих і дорослих жінок і чоловіків з навичками, необхідними для працевлаштування, в тому числі професійною підготовкою, знанням інформаційно-комунікаційних технологій, технічними, інженерними і дослідницькими навичками;

4.6 – до 2030 року забезпечити, щоб слабо захищені категорії громадян, маргіналізовані верстви населення, включаючи інвалідів і представників корінних народів, мали доступ до всеохоплюючої освіти, підвищення кваліфікації та професійної підготовки у відповідності до потреб ринку праці;

4.7 – до 2030 року інтегрувати відповідні знання та навички до навчальних та освітніх програм, в тому числі знання для забезпечення сталого розвитку та підвищення обізнаності про внесок культури в сталий розвиток;

4.8 – до 2030 року забезпечити, щоб у всіх школах та інших навчальних закладах було створене безпечне, здорове, недискримінаційне і інклюзивне навчальне середовище для всіх;

4.9 – до 2030 року підвищити якість викладання шляхом поліпшення підготовки вчителів.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки
За матеріалами сайту Інтернаціоналу Освіти

Схожі публікації


Догори