Профспілка працівників освіти і науки України

Головна > Міжнародна діяльність > ЮНЕСКО стурбоване, що внаслідок конфліктів у країнах діти не відвідують школу

ЮНЕСКО стурбоване, що внаслідок конфліктів у країнах діти не відвідують школу


22 серпня 2013
ЮНЕСКО стурбоване, що  внаслідок конфліктів у країнах діти не відвідують школуЗгідно з новим програмним документом Всесвітньої доповіді ЮНЕСКО з моніторингу «Освіти для всіх» половина 57 мільйонів дітей, не охоплених шкільною освітою, живуть в країнах-учасниках конфліктів.

Публікація документа, підготовлена у співпраці з організацією «За порятунок дітей», приурочена до 12 липня – шістнадцятиріччя Малалі Юсафзай, пакистанської школярки, яку було пораненою талібами дорогою зі школи додому в жовтні 2012 року.

Документ підкреслює необхідність термінових заходів для забезпечення доступу до освіти для 28,5 млн дітей молодшого шкільного віку, які не відвідують школу і проживають в зонах конфлікту.

У цілому кількість дітей, які не відвідують школу, скоротилася з 60 мільйонів у 2008 році до 57 мільйонів у 2011 році по всьому світі. Проте, цей повільний прогрес не торкнувся дітей у країнах з конфліктними ситуаціями.

На сьогодні вони становлять 50% дітей, які не мають доступу до освіти, що є збільшенням у порівнянні з 42% в 2008 році.

Документ «Діти як і раніше борються за право ходити до школи» показує, що із 28,5 мільйонів дітей, які не відвідують школу, 44% проживають у країнах Африки на південь від Сахари, 19% – в Південній і Західній Азії, і 14% – в арабських державах.

Переважна більшість (95%) проживає в країнах з низьким і нижче середнього рівнем доходів. Дівчатка, 55% від загального показника, страждають найбільше, тому що найчастіше вони стають жертвами сексуального насильства, що є атрибутом збройних конфліктів. Крім хлопчиків і дівчаток, які не відвідують школу, в країнах із конфліктами, також проживає майже третина (20 мільйонів) всіх підлітків, не охоплених шкільною освітою. Приблизно 54% з них – дівчата.

«Освіта рідко фігурує в оцінках збитків, завданих конфліктом, – заявила Генеральний директор ЮНЕСКО Ірина Бокова, – міжнародна увага і повідомлення ЗМІ неминуче зосереджуються на безпосередніх проявах людських страждань, а не на прихованих витратах і тривалих наслідках насильства. Однак цей збиток ніде так не відчувається, як у сфері освіти. У багатьох найбідніших країнах світу збройні конфлікти ведуть до краху не тільки шкільної інфраструктури, а й надій і прагнень цілого покоління дітей».

Документ Всесвітньої доповіді з моніторингу ОДВ також показує, що частка гуманітарної допомоги на цілі освіти знизилася з 2% в 2009 році до лише 1,4% у 2011 році.

Сфера освіти не тільки в цілому отримує менше коштів, але в порівнянні з іншими секторами їй також виділяється найменший відсоток від гуманітарної допомоги, яка вимагається.

У 2010 році з невеликої суми на цілі освіти, яка страждає від гуманітарної кризи, було отримано тільки трохи більше чверті, що призвело до дефіциту фінансування в 220 мільйонів доларів.

«Скорочення гуманітарної допомоги освіті – це надзвичайно погана новина, тому що зараз кошти необхідні як ніколи, – заявила Пауліна Роуз, директор Всесвітньої доповіді з моніторингу ОДВ. – Кількість біженців досягла найвищого рівня з 1994 року. Діти складають половину тих, хто був вимушено переміщений. Зараз це найбільш очевидно в Сирії. Цим хлопчикам і дівчаткам загрожує переривання процесу навчання в критично важливий момент, і, як результат, існує ризик того, що все їхнє майбутнє життя буде носити відбиток знедоленості».



Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Повернутися