ЮНЕСКО стурбоване, що внаслідок конфліктів у країнах діти не відвідують школу
Публікація документа, підготовлена у співпраці з організацією «За порятунок дітей», приурочена до 12 липня – шістнадцятиріччя Малалі Юсафзай, пакистанської школярки, яку було пораненою талібами дорогою зі школи додому в жовтні 2012 року.
Документ підкреслює необхідність термінових заходів для забезпечення доступу до освіти для 28,5 млн дітей молодшого шкільного віку, які не відвідують школу і проживають в зонах конфлікту.
У цілому кількість дітей, які не відвідують школу, скоротилася з 60 мільйонів у 2008 році до 57 мільйонів у 2011 році по всьому світі. Проте, цей повільний прогрес не торкнувся дітей у країнах з конфліктними ситуаціями.
На сьогодні вони становлять 50% дітей, які не мають доступу до освіти, що є збільшенням у порівнянні з 42% в 2008 році.
Документ «Діти як і раніше борються за право ходити до школи» показує, що із 28,5 мільйонів дітей, які не відвідують школу, 44% проживають у країнах Африки на південь від Сахари, 19% – в Південній і Західній Азії, і 14% – в арабських державах.
Переважна більшість (95%) проживає в країнах з низьким і нижче середнього рівнем доходів. Дівчатка, 55% від загального показника, страждають найбільше, тому що найчастіше вони стають жертвами сексуального насильства, що є атрибутом збройних конфліктів. Крім хлопчиків і дівчаток, які не відвідують школу, в країнах із конфліктами, також проживає майже третина (20 мільйонів) всіх підлітків, не охоплених шкільною освітою. Приблизно 54% з них – дівчата.
«Освіта рідко фігурує в оцінках збитків, завданих конфліктом, – заявила Генеральний директор ЮНЕСКО Ірина Бокова, – міжнародна увага і повідомлення ЗМІ неминуче зосереджуються на безпосередніх проявах людських страждань, а не на прихованих витратах і тривалих наслідках насильства. Однак цей збиток ніде так не відчувається, як у сфері освіти. У багатьох найбідніших країнах світу збройні конфлікти ведуть до краху не тільки шкільної інфраструктури, а й надій і прагнень цілого покоління дітей».
Документ Всесвітньої доповіді з моніторингу ОДВ також показує, що частка гуманітарної допомоги на цілі освіти знизилася з 2% в 2009 році до лише 1,4% у 2011 році.
Сфера освіти не тільки в цілому отримує менше коштів, але в порівнянні з іншими секторами їй також виділяється найменший відсоток від гуманітарної допомоги, яка вимагається.
У 2010 році з невеликої суми на цілі освіти, яка страждає від гуманітарної кризи, було отримано тільки трохи більше чверті, що призвело до дефіциту фінансування в 220 мільйонів доларів.
«Скорочення гуманітарної допомоги освіті – це надзвичайно погана новина, тому що зараз кошти необхідні як ніколи, – заявила Пауліна Роуз, директор Всесвітньої доповіді з моніторингу ОДВ. – Кількість біженців досягла найвищого рівня з 1994 року. Діти складають половину тих, хто був вимушено переміщений. Зараз це найбільш очевидно в Сирії. Цим хлопчикам і дівчаткам загрожує переривання процесу навчання в критично важливий момент, і, як результат, існує ризик того, що все їхнє майбутнє життя буде носити відбиток знедоленості».
Міжнародний відділ ЦК Профспілки
Заява про недопущення звуження прав та масового звільнення вчителів