![]() Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота/Захист прав молоді > 73% молоді в Україні хочуть мати власний бізнес: результати опитування73% молоді в Україні хочуть мати власний бізнес: результати опитування29 серпня 2023
Згідно з результатами дослідження лабораторії Rating Lab «Ставлення молоді до власного бізнесу: Україна та ЄС», проведеного спільно з соціологічною групою «Рейтинг», 73% молоді в Україні хочуть мати власний бізнес і лише 19% – працювати за наймом. Але цікаво, що лише третина респондентів, які хотіли б займатися своєю справою, зробили певні кроки для його початку, сказано в дослідженні. Щодо початкового капіталу молодь в Україні розраховує здебільшого на себе й на власні заощадження, ресурси, менше довіряє банкам, державним установам тощо. Найбільша мотивація для молодих українців розпочати власну справу – особисте задоволення від втілення ідеї (65%). На другому місці – покращення матеріального стану та незалежність, свобода (55%).
Найважливішим для молоді, яка хотіла б започаткувати власну справу, є бажання рухатися за власними інтересами та захопленнями (63%). Також важливою є підтримка регіону і країни (39%), що перегукується з воєнним часом, зростанням патріотизму в суспільстві й зміцненні соціальних зв’язків. «Тобто ми бачимо, що у своїх прагненнях молодь відходить від сприйняття роботи виключно як діяльності для заробляння грошей, від розуміння працівника 2одним з багатьох гвинтиків системи». З точки зору актуальних теорій профорієнтації цей рух відповідає тенденціям сучасності, оскільки наші інтереси – це те, що здатне дуже ефективно мотивувати на розвиток і робити роботу з задоволенням», – пишуть експерти дослідження. Більша частка української молоді прагне розвивати власну справу у сферах:
Сфера виробництва цікавить молодь менше, її вибрали лише 7% респондентів. Після йдуть: освіта, наукові дослідження, інженерія. Ці сфери в Україні не виглядають прибутковими та зазвичай реалізуються коштом вкрай обмеженого фінансування державою, розмірковують автори дослідження. Ще менш привабливими виглядають маркетинг, підтримка бізнесу та фінансові послуги. Цікаво, що наймолодші учасники опитування (від 15 до 18 років) більше схиляються до розвитку у сферах IT та онлайн комерції, а старші (від 18 до 30) – до торгівлі, дизайну і виробництва.
Довідково Терміни проведення дослідження: 20-25 травня, 2023. Аудиторія дослідження в Україні: молодь віком 15-30 років. Вибіркова сукупність: 900 респондентів. Метод опитування: CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) здійснено на основі комбінованої випадкової вибірки номерів мобільних телефонів з використанням Big Data Kyivstar, Vodafone, та месенджерів. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3,5%.
Повернутися |