Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота > Українськомовна самоідентифікація у школах зберігає позитивну динамікуУкраїнськомовна самоідентифікація у школах зберігає позитивну динамікуУчора, 10:30
Результати засвідчили стале зміцнення позицій української мови як основної мови навчання. Ключові показники:
Зросла частка вчителів, які спілкуються українською не лише під час уроків, а й на перервах та поза школою. Найбільше покращення – у східному та південному макрорегіонах (на 16-17%). Зменшилася кількість учнів, які користуються російською мовою під час навчання. Більше учнів почали спілкуватися українською вдома та поза школою – відповідно 49% (+10%) і 44% (+7%). Водночас знизилося споживання українськомовного контенту в інтернеті – 54% проти 71% у 2022/2023 навчальному році. За спостереженнями батьків, у 94% шкіл навчання ведеться виключно українською мовою, що перевищує показники попередніх років (93%). Регіонально найвищий рівень дотримання мовного законодавства спостерігається на Заході, у Центрі та на Півночі (96-97%), тоді як на Півдні – 91%, на Сході – 90%, що також свідчить про позитивну динаміку. Дослідження підкреслює потребу подальшої підтримки педагогів у регіонах, де українськомовне середовище ще формується, а також розвитку позаурочних мовних ініціатив, клубів і якісного українськомовного медіаконтенту. Завантажити документ За матеріалами – Державної служби якості освіти України Повернутися |