Українськомовна самоідентифікація у школах зберігає позитивну динаміку

Державна служба якості освіти України презентувала результати дослідження щодо функціонування державної мови в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році.

Результати засвідчили стале зміцнення позицій української мови як основної мови навчання.

Ключові показники:

  • 78% учнів вважають українську рідною мовою (на 4% більше, ніж торік);
  • 82% батьків – без змін;
  • 92% педагогів – зростання на 6%.

Зросла частка вчителів, які спілкуються українською не лише під час уроків, а й на перервах та поза школою. Найбільше покращення – у східному та південному макрорегіонах (на 16-17%).

Зменшилася кількість учнів, які користуються російською мовою під час навчання.

Більше учнів почали спілкуватися українською вдома та поза школою – відповідно 49% (+10%) і 44% (+7%). Водночас знизилося споживання українськомовного контенту в інтернеті – 54% проти 71% у 2022/2023 навчальному році.

За спостереженнями батьків, у 94% шкіл навчання ведеться виключно українською мовою, що перевищує показники попередніх років (93%).

Регіонально найвищий рівень дотримання мовного законодавства спостерігається на Заході, у Центрі та на Півночі (96-97%), тоді як на Півдні – 91%, на Сході – 90%, що також свідчить про позитивну динаміку.

Дослідження підкреслює потребу подальшої підтримки педагогів у регіонах, де українськомовне середовище ще формується, а також розвитку позаурочних мовних ініціатив, клубів і якісного українськомовного медіаконтенту.

Завантажити документ derzhavna_mova_zzso_2024-2025-08_10_2025.pdf [1.82 Mb][1] Завантажити Переглянути документ онлайн


За матеріалами – Державної служби якості освіти України

Схожі публікації


Догори