Українськомовна самоідентифікація у школах зберігає позитивну динаміку
Державна служба якості освіти України презентувала результати дослідження щодо функціонування державної мови в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році.
Результати засвідчили стале зміцнення позицій української мови як основної мови навчання.
Ключові показники:
- 78% учнів вважають українську рідною мовою (на 4% більше, ніж торік);
- 82% батьків – без змін;
- 92% педагогів – зростання на 6%.
Зросла частка вчителів, які спілкуються українською не лише під час уроків, а й на перервах та поза школою. Найбільше покращення – у східному та південному макрорегіонах (на 16-17%).
Зменшилася кількість учнів, які користуються російською мовою під час навчання.
Більше учнів почали спілкуватися українською вдома та поза школою – відповідно 49% (+10%) і 44% (+7%). Водночас знизилося споживання українськомовного контенту в інтернеті – 54% проти 71% у 2022/2023 навчальному році.
За спостереженнями батьків, у 94% шкіл навчання ведеться виключно українською мовою, що перевищує показники попередніх років (93%).
Регіонально найвищий рівень дотримання мовного законодавства спостерігається на Заході, у Центрі та на Півночі (96-97%), тоді як на Півдні – 91%, на Сході – 90%, що також свідчить про позитивну динаміку.
Дослідження підкреслює потребу подальшої підтримки педагогів у регіонах, де українськомовне середовище ще формується, а також розвитку позаурочних мовних ініціатив, клубів і якісного українськомовного медіаконтенту.
Завантажити документ
За матеріалами – Державної служби якості освіти України




Президент підписав Закон про безпеку в закладах загальної середньої освіти

