Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Інформаційна робота/До відома регіонів > В Україні функціонує 1029 опорних шкіл та 1535 філійВ Україні функціонує 1029 опорних шкіл та 1535 філій21 грудня 2020 За оперативною інформацією обласних органів управління освітою станом на 1 грудня 2020 року в Україні функціонують 1029 опорних закладів загальної середньої освіти та 1535 філій. Найбільше опорних закладів створено в таких областях:
Протягом листопада мережа опорних закладів збільшилася на 6 закладів: у Закарпатській (3), Дніпропетровській (2) та Київській (1) областях. В умовах децентралізації змінюється мережа опорних закладів у об’єднаних територіальних громадах. В ОТГ функціонують майже 50% від загальної кількості опорних шкіл. Наразі таких закладів нараховується 508, із них 741 – філія. Лідером зі створення опорних шкіл залишається Житомирська область – 50 закладів із 71 функціонують в об’єднаних територіальних громадах. Понад 20 громад створили опорні заклади в таких областях:
Загалом навчанням у опорних закладах охоплено приблизно 473 тисяч здобувачів освіти, зокрема в опорних закладах в ОТГ – понад 243 тисячі. Із них – 99 тисяч учнів забезпеченні перевезенням до закладу освіти та додому. Автопарк шкільних автобусів у опорних школах – 1888 транспортних одиниць. Робота з модернізації мережі шкіл в областях триває. Мережа опорних закладів освіти узгоджується відповідно до формування об’єднаних територіальних громад. Довідково Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу всіх дітей до якісної освіти, раціонального й ефективного використання ресурсів, та є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі. Місцеві громади, які є засновниками таких закладів, визначають опорні заклади серед підпорядкованих їм загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ними умов. Через складну демографічну ситуацію та глобалізацію наразі в сільській місцевості діє багато шкіл із малою наповнюваністю, які не можуть забезпечити належної якості навчання. Тому такі малокомплектні школи мають можливість стати філією опорної школи і зазвичай виконують функції початкової школи. Для дітей та педагогічних працівників з інших населених пунктів організовується підвезення до опорної школи. За матеріалами – МОН Повернутися |