В Україні функціонує 1029 опорних шкіл та 1535 філій
За оперативною інформацією обласних органів управління освітою станом на 1 грудня 2020 року в Україні функціонують 1029 опорних закладів загальної середньої освіти та 1535 філій.
Найбільше опорних закладів створено в таких областях:
Кіровоградська (80),
Полтавська (74),
Житомирська (71),
Львівська (66),
Вінницька (64),
Київська (57),
Сумська (54),
Харківська (54),
Дніпропетровська (50),
Одеська (49),
Чернігівська (45),
Волинська (37),
Закарпатська (36),
Тернопільська (35),
Запорізька (33),
Хмельницька (33).
Протягом листопада мережа опорних закладів збільшилася на 6 закладів: у Закарпатській (3), Дніпропетровській (2) та Київській (1) областях.
В умовах децентралізації змінюється мережа опорних закладів у об’єднаних територіальних громадах.
В ОТГ функціонують майже 50% від загальної кількості опорних шкіл. Наразі таких закладів нараховується 508, із них 741 – філія.
Лідером зі створення опорних шкіл залишається Житомирська область – 50 закладів із 71 функціонують в об’єднаних територіальних громадах.
Понад 20 громад створили опорні заклади в таких областях:
Полтавська (37),
Чернігівська (37),
Дніпропетровська (36),
Сумська (31),
Вінницька (29),
Запорізька (27),
Львівська (21),
Волинська (23),
Тернопільська (23),
Хмельницька (21),
Кіровоградська (20).
Загалом навчанням у опорних закладах охоплено приблизно 473 тисяч здобувачів освіти, зокрема в опорних закладах в ОТГ – понад 243 тисячі. Із них – 99 тисяч учнів забезпеченні перевезенням до закладу освіти та додому. Автопарк шкільних автобусів у опорних школах – 1888 транспортних одиниць.
Робота з модернізації мережі шкіл в областях триває. Мережа опорних закладів освіти узгоджується відповідно до формування об’єднаних територіальних громад.
Довідково
Загальноосвітні навчальні заклади, що є опорними, створюються для рівного доступу всіх дітей до якісної освіти, раціонального й ефективного використання ресурсів, та є одним із механізмів реформування системи загальної середньої освіти й упорядкування шкільної мережі.
Місцеві громади, які є засновниками таких закладів, визначають опорні заклади серед підпорядкованих їм загальноосвітніх навчальних закладів на конкурсній основі відповідно до затверджених ними умов.
Через складну демографічну ситуацію та глобалізацію наразі в сільській місцевості діє багато шкіл із малою наповнюваністю, які не можуть забезпечити належної якості навчання. Тому такі малокомплектні школи мають можливість стати філією опорної школи і зазвичай виконують функції початкової школи. Для дітей та педагогічних працівників з інших населених пунктів організовується підвезення до опорної школи.
За матеріалами – МОН