Профспілка працівників освіти і науки УкраїниГоловна > Новини/Захист прав молоді/Інформаційна робота > Навички ХХІ століття очима молоді та роботодавців: результати онлайн-опитуванняНавички ХХІ століття очима молоді та роботодавців: результати онлайн-опитування19 жовтня 2021 Державним інститутом сімейної і молодіжної політики у цьому році проведено онлайн-опитування молоді і роботодавців. Опитування проводилося методом онлайн-опитування шляхом самозаповнення анкети у Google-формі. Посилання на анкету було розповсюджено через офіційний сайт, соціальні мережі та інші доступні онлайн-ресурси. За час проведення опитування було отримано відповіді від молоді (1556 осіб віком 14-34 роки) та роботодавців (184 особи). В Державному інституті сімейної і молодіжної політики зауважують, що опитування не є репрезентативним, воно відображає переважно думку користувачів Інтернету, але демонструє актуальну ситуацію, яка склалася на сучасному розвитку ринку праці України. Основні висновки онлайн-опитування молоді і роботодавців Найпотрібнішими у ХХІ столітті, на думку молоді, є навички саморозвитку, творчість/креативність і навички роботи в команді. На думку роботодавців такими є навички критичного мислення, навички роботи в команді та комунікативність. Найменш затребуваними, на думку молоді, є тайм-менеджмент, цифрова грамотність і медіаграмотність, а, на думку роботодавців, – креативність, комунікативність і цифрова грамотність Серед навичок, якими найкраще володіє молодь, власне молодь вказала навички саморозвитку, творчість/креативність і навички роботи в команді. Ці ж навички вони вважають найпотрібнішими у ХХІ столітті. Така ж тенденція спостерігається з оцінкою навичок, якими молодь володіє найгірше (таймменеджмент, цифрова грамотність, медіаграмотність). Опитані роботодавці вважають, що молодь найкраще володіє навичками креативності, комунікативності і цифрової грамотності, а найгірше – навичками продуктивності та емоційного інтелекту. Активне використання навичок ХХІ століття Опитана молодь найактивніше користувалася навичками цифрової грамотності і комунікативності, найрідше – навичками мовної і технічної грамотності, критичного мислення і медіаграмотності. На думку роботодавців, найактивніше для роботи потрібно використовувати навички критичного мислення, навички самонавчання, гнучкість і продуктивність, найменш активно – навички мовної і технічної грамотності та ініціативність. Розрахунок рівня володіння навичками ХХІ століття Розрахунок рівня володіння навичками ХХІ століття виявив, що найвищий рівень володіння серед молоді:
Що стосується рівня володіння навичками ХХІ століття працівниками, на думку роботодавців, найвищий рівень:
Отже, рівень володіння навичками серед молоді, за оцінкою молоді, за структурою співпадає з рівнем володіння навичками працівниками, за оцінкою роботодавців. Розрахунок інтегральної оцінки по кожній із чотирьох груп навичок свідчить, що, на думку молоді, молодь найкраще володіє соціальними навичками (18,1% – «вище базового», 66,2% – «базовий»), трохи гірше – особистісними навичками (16,1% – «вище базового», 63,8% – «базовий»). На думку опитаних роботодавців, їхні працівники найкраще мають володіти соціальними (38,5% – «вище базового», 53,8% – «базовий») і особистісними навичками (відповідно 39,6% і 53,8%). Також роботодавці потребують досить високий рівень володіння їхніми працівниками навчальними навичками. Загалом володіння усіма чотирма групами навичок серед молоді і працівників має бути на «базовому» рівні. Для розвитку навичок ХХІ століття молодь переважно переглядає відео, використовує навички, які хоче розвинути, на практиці, слухає лекції та вивчає навчальні матеріали і посібники, а роботодавці для розвитку навичок їхніх працівників переважно використовують навички на практиці, проводять лекції, семінари, тренінги, обговорюють певні питання на засіданнях, робочих групах. Завантажити повний звіт онлайн-опитування Повернутися |