Звернення Профспілки до народних депутатів щодо конституційності Держбюджету-2016

На стадії бюджетного процесу Профспілка неодноразово наголошувала, зокрема й у зверненнях делегатів VIII з’їзду Профспілки працівників освіти і науки України до народних депутатів України, відповідних комітетів Верховної Ради України, спікера парламенту, на необхідності забезпечення при затвердженні Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» видатків на освіту в обсягах, гарантованих статтею 61 Закону України «Про освіту» та необхідних для реалізації трудових прав науково-педагогічних, педагогічних працівників та спеціалістів освіти відповідно до статті 57 закону, а також дотримання вимог статті 6 Закону України «Про оплату праці» та статті 96 Кодексу законів про працю України щодо рівня посадового окладу працівника першого тарифного розряду з переглядом прожиткового мінімуму до розміру, необхідного для забезпечення достатнього рівня життя працівників та їхніх сімей, а також неприпустимості надання права Уряду ручного регулювання питань оплати та нормування праці, стипендіального забезпечення та інших без дотримання вимог законів.
У листах наголошено, що згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 1-29/2007 встановлення законом про Державний бюджет іншого (додаткового) правового регулювання відносин, ніж передбачено законами України, визнано таким, що не відповідає Конституції України. У Рішенні Конституційного Суду України від 22.05.2008 №10-рп/2008 зазначається, що статтею 92 Конституції України визначено сфери, зокрема бюджетну, які мають врегульовуватися виключно законом. Закон про Держбюджет є основним фінансовим документом держави. Через своє спеціальне призначення цей закон не повинен регулювати відносини в інших сферах суспільного життя. Конституція України не надає закону про Держбюджет вищої юридичної сили стосовно інших законів.
Завантажити документ
Управління соціально-економічного захисту
3 174