Зміни до порядку підвищення кваліфікації педагогів: Профспілка акцентує на головному
 Профспілка працівників освіти і науки України поінформувала свої організаційні ланки про ухвалення постанови Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2025 року № 1343 «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Цим документом оновлено Порядок, затверджений постановою КМУ від 21 серпня 2019 року № 800.
Профспілка працівників освіти і науки України поінформувала свої організаційні ланки про ухвалення постанови Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2025 року № 1343 «Про внесення змін до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників». Цим документом оновлено Порядок, затверджений постановою КМУ від 21 серпня 2019 року № 800.
Профспілка звернула увагу на ключові зміни, що безпосередньо впливають на права педагогів, їхню професійну автономію та механізми фінансування підвищення кваліфікації.
Згідно з пунктом 2 постанови вона набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 липня 2026 року.
Зокрема встановлено, що інформація про суб’єктів підвищення кваліфікації (це заклад освіти (структурний підрозділ), наукова установа, інша юридична чи фізична особа – підприємець, що провадить освітню діяльність із підвищення кваліфікації педагогічних та/або науково-педагогічних працівників), їх програми та видані документи вноситься ними до державної інформаційно-комунікаційної системи підтримки та забезпечення професійного розвитку педагогічних і науково-педагогічних працівників, положення про яку затверджує МОН.
Інформація про наявні в суб’єктів підвищення кваліфікації ліцензії або акредитовані освітні програми, а також видані ними документи протягом 15 робочих днів з дати їх видачі вноситься до інформаційної системи або шляхом електронної інформаційної взаємодії між Єдиною державною електронною базою з питань освіти та інформаційною системою (у разі наявності технічної можливості).
Суб’єкт підвищення кваліфікації може організовувати підвищення кваліфікації за своїм місцезнаходженням, а також за місцем роботи педагогічних і науково-педагогічних працівників, дистанційно, із використанням технологій дистанційного навчання.
За результатами успішного проходження підвищення кваліфікації педагогічним і науково-педагогічним працівникам присвоюються/присуджуються часткові освітні або професійні кваліфікації та видається документ про підвищення кваліфікації з відповідними вимогами щодо його заповнення.
Результати підвищення кваліфікації в суб’єктів підвищення кваліфікації, що мають ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері післядипломної освіти (за видом освітньої діяльності – підвищення кваліфікації) або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою, не потребують окремого визнання чи підтвердження.
Участь педагогічних і науково-педагогічних працівників у програмах академічної мобільності, наукове стажування, самоосвіта, здобуття наукового ступеня, вищої освіти, а для педагогічних працівників – також проходження супервізії, можуть бути визнані як підвищення кваліфікації. Проходження такої супервізії як підвищення кваліфікації визнається педагогічною радою закладу.
Обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації визначається відповідно до його фактичної тривалості в годинах, але не більше 30 годин або одного кредиту ЄКТС на рік.
 Зміни до порядку підвищення кваліфікації педагогів: Профспілка акцентує на головному
Зміни до порядку підвищення кваліфікації педагогів: Профспілка акцентує на головному












