Іспанія: реформи призведуть до сегрегації студентів

Іспанія: реформи призведуть до сегрегації студентівВ Іспанії навчальний рік розпочався з напружених дебатів щодо освітніх реформ, запроваджених постановою Уряду.

Профспілки стверджують, що реформи призведуть до раннього поділу студентів на «касти», впровадження в державних школах методів керівництва, властивих приватному сектору, і взагалі вони не сприятимуть «поліпшенню якості освіти».

Згідно з реформами, запропонованими Міністром освіти Хосе Ігнасіо Вертом, в кінці кожного навчального року впроваджується зовнішнє оцінювання і робиться акцент на предмети, визначені у програмі міжнародного оцінювання студентів ОЕСР (PISA). Реформи Основного закону освіти призведуть до значних змін в системі шкільної освіти, заявив Верт.

Зовнішнє оцінювання

Найбільш суперечливим нововведенням є проведення зовнішнього оцінювання в кінці кожного етапу навчання.

На думку профспілок вчителів, воно суперечить принципу безперервної оцінки. Профспілки попереджають, що цей крок призведе до збільшення числа тих, хто залишає школу до її закінчення і вказують, що відсоток тих, хто не закінчив школу в Іспанії майже в два рази вищий, ніж у середньому по Європі, і становить 31%.

Ще одним нововведенням є обмеження можливості вибору учнями предметів. Передбачається збільшення навчального часу для вивчення математики, точних наук і читання. Уряд обґрунтовує такий крок тим, що тільки ці предмети оцінюються у програмі міжнародного оцінювання студентів PISA.

Занепокоєння профспілок

Профспілки освітян Іспанії занепокоєні ризиком «навчання заради складання іспитів», що буде мати згубні наслідки для цілісної освіти учнів. «Звіт PISA – це просто відбиток знань учнів на певний момент. Він не відображає загальну успішність учнів та не оцінює їх загальний навчальний досвід» – говориться у заяві іспанської членської організації Інтернаціоналу освіти FETE-UGT.

Дебати щодо автономії

Нова реформа впроваджує більшу «автономію» в управлінні навчальними закладами. Особливо це стосується підбору персоналу і вибору навчальних програм.

Профспілки вважають, що можливість того, що кожний навчальний заклад може приймати рішення щодо свого навчального плану, загрожує звуженням вибору навчальних предметів для учнів, і предметної спеціалізації в окремих школах.

Крім того, освітня реформа зменшує роль шкільних рад (до складу яких входять вчителі, батьки та учні) до просто консультативної ролі, вибір політики та прийняття рішень повністю відносяться до компетенції керівництва.

Пропоновані реформи, які передбачають збільшення використання технологій та поліпшення викладання іноземних мов, з точки зору профспілок, навряд чи будуть виконані в сьогоднішніх умовах різкого скорочення бюджетів.

Членська організація Інтернаціоналу освіти FECCOO стверджує, що пропоновані освітні реформи відповідають правим ідеологічним поглядам в іспанському суспільстві і вважає цей документ упередженим, оскільки він не спрямований на пошук консенсусу із освітньою спільнотою.

«Реформа не обговорювалася освітянською спільнотою, оскільки міністерство відмовилося внести її на розгляд Державної ради шкіл, яка є офіційним демократичним консультативним органом для галузі», – заявив генеральний секретар FECCOO Хосе Кампос.

Рекордні показники дитячої бідності

Реформам передувала публікація доповіді ЮНІСЕФ «Дитинство в Іспанії в 2012-2013 роках», у якій зазначено, що рівень дитячої бідності вперше перевищив відмітку 26% і є майже на п’ять пунктів вищим за середній показник по країні в 2011 році. Усього через два роки ще майже 205 тисяч дітей будуть проживати у сім’ях із доходами нижчими за межі бідності.

У цьому контексті профспілки підкреслюють, що на початку цього навчального року кожна третя іспанська сім’я не буде мати достатньо грошей для купівлі підручників та навчальних матеріалів через скорочення державної допомоги на купівлю підручників і одночасне зростання цін.

Єдиний фронт

Для боротьби з політикою урізання трудових і соціальних прав, що проводиться урядом Маріано Рахоя, найбільші іспанські профспілки об’єднали зусилля з іншими громадськими організаціями країни, створивши спільну платформу під назвою «Соціальний саміт».

У серпні у 80 містах Іспанії були проведені демонстрації, учасники яких вийшли на вулиці, щоб засудити скорочення, які в односторонньому порядку проводить Уряд.

Крім того, «Соціальний саміт» планує провести масову демонстрацію в Мадриді 15 вересня, щоб закликати уряд провести референдум, в якому іспанський народ зможе виявити свою волю відносно всіх затверджених заходів.

«Якщо уряд не зробить цього, організації самі проведуть референдум і будуть діяти відповідно до його результатів. Тому що так далі тривати не може», – попереджають учасники «Соціального саміту». І будуть діяти відповідно до його результатів.

Профспілки стверджують, що уряд займається «демократичним шахрайством», оскільки дії уряду розходяться з програмою, запропонованою ним у ході загальних виборів.

Мадрид: радикальні дії

Для учнів мадридських шкіл із настанням осені літні канікули можуть продовжитися. Анархо-синдикалістська Профспілка шкільних вчителів ВКТ, яка не входить до Інтернаціоналу освіти, закликала вчителів Мадриду до безстрокового страйку, починаючи з 17 вересня.

У своїй заяві профспілка зазначає, що страйк викликаний протестом проти «скорочення кількості педагогів, фахівців у вузькоспеціалізованих галузях, збільшення кількості некваліфікованого персоналу в приватних навчальних закладах та руйнування системи освіти в Іспанії в цілому».

Профспілка повідомляє, що в новому навчальному році в школах Мадриду будуть працювати на 350 вчителів менше, ніж у минулому році. Однією з найвагоміших втрат, стверджують представники профспілки, стало скорочення на 70% кількості виховних центрів для відстаючих учнів і другорічників.

Завантажити маніфест "ЗА ЯКІСНУ І ДОСТУПНУ ОСВІТУ" manifest-za-yakisnu-osvitu.doc [32,5 Kb] (Скачувань: 20)
Переглянути документ онлайн




Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори