Фінансування освіти на місцях – відповіді від обласних рад та ОДА (оновлено)

Як уже повідомлялося, ЦК Профспілки працівників освіти і науки України спрямував листи до усіх обласних рад та обласних державних адміністрацій з приводу необхідності вжиття заходів для поліпшення стану фінансового забезпечення закладів і установ освіти, що фінансуються з місцевих бюджетів.

На лист Профспілки надходять відповіді від місцевої влади.

Так, Полтавська обласна рада повідомляє, що відповідно до пунктів З, 13 частини першої статті 44 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо ефективного використання фінансових ресурсів, забезпечення розвитку усіх видів освіти делеговано відповідним місцевим державним адміністраціям.

У зв’язку з вищевикладеним звернення Профспілки надіслано за належністю до Полтавської обласної державної адміністрації, від якої й буде надана відповідь.

Дніпропетровська обласна рада, поінформувала, що обсяг освітньої субвенції з державного бюджету обласному бюджету становить 563,8 млн грн.

За інформацією департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації заборгованості із виплати заробітної плати з нарахуваннями педагогічним працівникам комунальних закладів, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селищ та міст Дніпропетровської області, немає. Головним розпорядником за освітньою субвенцією з державного бюджету місцевим бюджетам є Міністерство освіти і науки України.

Обсяг освітньої субвенції місцевим бюджетам області розрахований Міністерством освіти і науки України на підставі статистичних даних, поданих міськими радами, райдержадміністраціями та об’єднаними територіальними громадами. Питання стосовно забезпечення дотримання вимог статті 61 Закону України «Про освіту» щодо розміру посадових окладів та ставок педагогічних та науково-педагогічних працівників та спрямування залишків освітньої субвенції, що утворилися на 1.01.2018 у місцевих бюджетів, на оплату праці належить виключно до компетенції місцевих органів влади.

Дніпропетровська обласна рада також повідомила, що звернеться до Кабінету Міністрів України стосовно збільшення обсягів освітньої субвенції тим місцевим бюджетам області, де виникла така необхідність.

Тернопільська обласна рада листом повідомила, що питання фінансового забезпечення закладів і установ освіти Тернопільської області, буде розглянуто на черговому засіданні постійної комісії Тернопільської обласної ради з питань освіти, науки, молодіжної політики і спорту.

Тернопільська обласна державна адміністрація також розглянула звернення ЦК Профспілки та повідомила, що з метою відновлення справедливості в оплаті праці обласна державна адміністрація звернулася в Міністерство освіти і науки України (лист від № 03-1344/32-05) з пропозицією внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників», а саме: доповнити пунктом З «Органи місцевого самоврядування можуть приймати власне рішення про підвищення на 10 % посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних працівників закладів та установ освіти, що фінансуються за рахунок місцевих бюджетів».

Також у лютому відбулося засідання обласної тристоронньої соціально-економічної ради «Про стан виконання зобов’язань Територіальної угоди про регулювання соціально-економічних і трудових відносин в Тернопільській області на 2017-2018 роки у 2017 році» за участю представників обласної державної адміністрації, обласної ради профспілок та спільного представницького органу роботодавців області.

За результатами засідання обласна тристороння соціально-економічна рада звернулася до Уряду про прийняття необхідних рішень з метою підвищення заробітної плати зазначеної категорії педагогічних працівників з 1 квітня 2018 року.

Миколаївська обласна рада повідомила ЦК Профспілки, що лист уже було розглянуто на засіданні постійної комісії обласної ради з питань культури, науки і освіти, сім'ї та молоді, спорту 21 березня 2018 року.

Рекомендації щодо розгляду цього питання направлено на адреси облдержадміністрації, департаменту освіти і науки облдержадміністрації, райдержадміністрацій, районних, міських рад та голів ОТГ для розгляду питання по суті, вжиття заходів відповідного реагування з метою вирішення порушених питань та інформування Вас за результатами розгляду.

Вінницька обласна рада поінформувала, що звернення Профспілки направлено до Вінницької обласної державної адміністрації. Днями звідки також отримано відповідь, що за результатами розгляду та враховуючи висновок постійної комісії обласної дано доручення Департаменту освіти і науки облдержадміністрації спільно з Департаментом фінансів облдержадміністрації надати роз’яснення щодо можливостей вирішення порушених у листі питань.

Чернігівська обласна рада направила на лист Профспілки відповідь від Чернігівської обласної державної адміністрації, де вказується, що упродовж останніх років фінансові можливості місцевих бюджетів Чернігівщини вкрай обмежені, близько 90% всього ресурсу спрямовується та забезпечення першочергових потреб установ (оплата праці, комунальні послуги й енергоносії, придбання продуктів харчування і медикаментів, виплата стипендій тощо).

За даними Департаменту фінансів Чернігівської облдержадміністрації одними із основних чинників нестачі коштів є недостатність обсягів трансфертів з державного бюджету (освітня, медична субвенції, додаткова за дотація), обмеженість власних фінансових ресурсів, нерівномірність розподілу доходів та видатків між бюджетами.

Також було наголошено, що питання фінансового забезпечення бюджеті їх закладів, у тому числі і освітніх, знаходиться на постійному контролі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. У разі неможливості вирішення проблеми нестачі коштів на рівні регіону, з урахуванням усіх можливих заходів, готуються звернення до Уряду та центральних органів виконавчої влади щодо збільшення для області трансфертів з державного бюджету

Одеська обласна державна адміністрація повідомила ЦК Профспілки, що за результатами проведеного детального аналізу незабезпеченості в видатках на оплату праці педагогічних працівників закладів освіти Одеської області. Департаментом фінансів обласної державної адміністрації направлено лист від 03.03.2018 №314/03.02-23/772 до Міністерства фінансів України щодо виділення додаткових коштів у вигляді освітньої субвенції на загальну суму 62644,7 тис. грн.

Питання щодо підвищення у 2018 році посадових окладів (ставок заробітної плати) іншим категоріям педагогічних працівників (у тому числі педагогічних працівників закладів дошкільної та позашкільної освіти) та науково-педагогічних працівників буде розглянуто за результатами виконання Державного бюджету України за І півріччя 2018 року у відповідності до чинного законодавства

У свою чергу, Рівненська обласна державна адміністрація повідомила, що обсяг освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам Рівненської області на 2018 рік затверджений Законом України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» в сумі 2 626,4 млн. грн. та збільшений загалом по області порівняно з минулим роком на 20,8 %.

Згідно з оперативною інформацією райдержадміністрацій, міськвиконкомів міст обласного значення та виконавчих комітетів об’єднаних територіальних громад, окрім коштів освітньої субвенції, на заробітну плату педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти за рахунок власних доходів місцевих бюджетів спрямовано 86,5 млн. гривень.

Разом з тим, за проведеним аналізом в розрізі місцевих бюджетів у співставних умовах ріст затвердженого на 2018 рік фонду оплати праці педагогічних працівників у 17 місцевих бюджетах складає менше визначеного законодавством росту посадових окладів педагогічних працівників (21,1%).

З метою недопущення виникнення кредиторської заборгованості за вказаними видатками, уникнення соціальної напруги в педагогічних колективах обласна державна адміністрація звернулась до головного розпорядника коштів освітньої субвенції – Міністерства освіти і науки України, з проханням виділити за рахунок резерву освітньої субвенції для місцевих бюджетів Рівненської області кошти в сумі 120,4 млн. гривень.

Запорізька обласна державна адміністрація поінформувала ЦК Профспілки, що Кошти на підвищення заробітної плати педагогічних працівників з 1 січня 2018 року, оплата праці яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції, були передбачені при її розрахунку на 2018 рік.

За даними фінансової звітності за станом на 1.03.2018 кредиторська заборгованість з виплати заробітної плати працівникам закладів освіти, які фінансуються з місцевих бюджетів Запорізької області, відсутня.

Кіровоградська обласна державна адміністрація у своєму листі звернула увагу, що у січні-лютому 2018 року педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти області виплата надбавки за престижність педагогічної праці здійснена у середньому розмірі 18%. З окремими територіями проведена робота щодо підвищення розміру виплат надбавки за престижність педагогічної праці.

Здійснюється диференціація заробітної плати працівників, які отримують заробітну плату на рівні мінімальної, шляхом встановлення надбавок та доплат.

Заборгованість із виплати заробітної плати відсутня, а обласною державною адміністрацією спільно з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування здійснюється моніторинг недостатності обсягу освітньої субвенції, за результатами якого вживаються відповідні заходи.

Профспілка й надалі триматиме питання на контролі й інформуватиме про дії місцевої влади щодо фінансування освіти у областях та підвищенням рівня оплати праці педагогічних працівників закладів освіти.



Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України

Схожі публікації


Догори