Зауваження та пропозиції Профспілки до Державного бюджету України на 2019 рік
ЦК Профспілки працівників освіти і науки України наголошує, що 15 вересня 2018 року у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» за № 9000, поданий Кабінетом Міністрів України без узгодження зі Спільним представницьким органом об’єднань профспілок.
На прохання Комітету з питань науки і освіти Верховної Ради України листом від 20.09.2018 року щодо надання зауважень та пропозицій до цього законопроекту ЦК Профспілки 25 вересня спрямовано відповідне звернення з ініціативою підтримати Комітетом та народними депутатами України, членами Комітету, постатейні пропозиції та зауваження Профспілки до нього з метою їх відстоювання під час розгляду Держбюджету 2019 як безпосередньо Комітетом, так і в цілому у Верховній Раді України.
Такі звернення спрямовано також Голові Верховної Ради України, Головам всіх депутатських фракцій політичних партій та груп у Верховній Раді України, Головам комітетів з питань бюджету та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, а також безпосередньо народним депутатам України, членам Комітету з питань науки і освіти.
Зокрема у зверненнях зазначено, що ЦК Профспілки підтримує позицію Федерації профспілок України та Спільного представницького органу об’єднань профспілок.
Так, видатки Державного бюджету України на 2019 рік мають бути збільшені з урахуванням підвищення розмірів мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, запропонованих президією Федерації профспілок України.
ЦК Профспілки наполягає на передбаченні в проекті Державного бюджету України на 2019 рік обсягів видатків на освіту не менше 7% ВВП, як це гарантовано статтею 78 Закону України «Про освіту» від 5.09.2017 № 2145-VІІІ, які мають складати в умовах прогнозованого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 546 обсягу ВВП 3 946,9 млрд. гривень не менше 276,5 млрд. гривень проти передбачених 242 млрд. гривень.
Запропонований Урядом обсяг видатків в проекті складає лише 6,13% від ВВП та засвідчує про його негативну динаміку порівняно з поточним роком, який у 2018 році становить 6,71% ВВП, також не досягаючи законного рівня.
Як і в минулому та поточному роках, ці обсяги видатків не забезпечать нагальні потреби закладів загальної середньої освіти, про що свідчить: низький, законодавчо незабезпечений рівень заробітної плати педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників освіти, скасування та зниження їм розмірів надбавок і доплат, наявна заборгованість із заробітної плати, застаріла матеріально-технічна база, наявні борги за отримані закладами освіти комунальні послуги тощо.
В умовах збільшення у 2019 році прогнозного обсягу ВВП на 21,53%, який на початок 2018 року закладався на рівні з 3 247,7 млрд. гривень, зростання освітніх видатків прогнозується лише на 11%, що також підтверджує необхідність їх збільшення, як мінімум, до законодавчо гарантованого рівня.
Обсяги освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на 2019 рік передбачено в сумі 70 979 793,4 тис. гривень проти 61 712 610,6 тис. гривень у 2018 році, що складає їх збільшення лише на 15%.
Це означає, що обсяги освітньої субвенції забезпечать лише зростання розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду з 1762 гривень до 1921 гривні, тобто на 9%, та часткове покриття витрат для поділу класів на групи при вивченні окремих предметів, які не передбачено в обсягах освітньої субвенції у поточному році.
Завантажити повний текст пропозицій ЦК Профспілки до держбюджету 2019
Завантажити лист до Комітету