Інтернет стає основним джерелом інформації – результати дослідження

За 5 років кількість українців, які постійно користуються інтернетом зросла на 50%, а кількість тих, хто не користується мережею взагалі знизилася вдвічі.

І в 2019 році вперше Інтернет-ЗМІ за рівнем довіри випередили телебачення. Такі дані дослідження «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів медіа у 2019 р.», проведеного в травні-липні цього року на замовлення USAID-INTERNEWS.

71% українців щодня користуються інтернетом і це на 12% більше за показник минулого року. Загалом кількість постійних користувачів інтернету за 5 років зросла з 48 до 72%. Разом з тим, кількість українців, що взагалі не користуються мережею, в 2019 скоротилася з 18 до 15% в порівнянні з минулим роком.

Найбільше українці використовують мережу Інтернет для обміну миттєвими повідомленнями. Частка тих, хто користується такою опцією зросла з 45% у минулому році до 77% в нинішньому. Користувачі також шукають в мережі потрібну інформацію (71%), користуються соцмережами (61%) та електронною поштою (58%), читають новини (56%). 

 
У 2019 році в порівнянні із 2018 впав рейтинг довіри до абсолютно усіх медіа: як регіональних, так і національних. Найменше втратили Інтернет-медіа: регіональним довіряють 44% українців (52% в 2018 році), національним – 51% (58% в 2018 році). Регіональному телебаченню зараз довіряє 41% опитаних, а національному – 49%.

У минулому році ці показники були 56% та 61% відповідно. Найменше українці довіряють друкованим медіа та радіо – і на регіональному, і на національному рівні цей показник складає біля 20%. В результаті, вперше Інтернет-ЗМІ стали лідером довіри з боку українців.

Телебачення втратило не тільки першість по довірі, але й перестало бути джерелом номер для отримання інформації. Тепер українці найбільше читають новини в соцмережах – таких 68%. Далі іде ТБ (66%), новинні сайти (59%), радіо (18%) та друкована преса (15%).  

 

Довідково

Дослідження у 2019 році проводилося соціологічною компанією InMind на замовлення організації Internews. Було опитано приблизно 4 тисяч респондентів в 12 областях. Похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 2,5%.

Нагадаємо, за даними дослідження Factum Group за вересень 2019 року, яке оприлюднила Інтернет Асоціація України, лідерами найпопулярніших серед українців сайтів залишаються Google, Youtube, Facebook. 


За матеріалами Internet Freedom 

Схожі публікації


Догори