Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу

'КруглийЗавершив роботу круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи, що відбувався 15-17 вересня у Будинку спілок.

У центрі уваги заключної частини роботи були пленарне обговорення – «Реформи освіти у різних країнах: до кращого чи до гіршого». Зокрема, представники Польщі, Сербії, Словаччини, Росії, Словенії, Туреччини, Азербайджану, Болгарії, Молдови презентували міжнародній громаді національні системи освіти та основні виклики і проблеми, які постають перед профспілками, враховуючи наслідки фінансової економічної кризи. Також відбулися активні обговорення презентацій та панельні дискусії.

В останній день роботи учасники круглого столу прийняли і затвердили резолюючі документи.

Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу    Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу



Коментарі


Георгій Труханов,
Голова Профспілки працівників освіти і науки України

Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу– Проведення в Україні міжнародного круглого столу для нас є дуже почесною справою. І це дуже важливий захід для розвитку профспілкового руху не лише в Україні, а й для європейських країн. Оскільки, за оцінкою керівництва ЄКПО, семінар із таким ступенем зацікавленості представників профспілок і на такому високому організаційному рівні в Європі проводиться вперше.

Ми знаходимося у європейському просторі і усі процеси, які відбуваються у Європі – економічні, політичні, культурні – вони також безпосередньо впливають на українську освіту. І саме в освіті вбачається шлях виходу із економічної кризи. Ця теза домінувала на Всесвітньому Конгресі Інтернаціоналу Освіти, що відбувся у липні цього року у м. Кейптауні (ПАР). Проте більш предметно тематика знайшла продовження на нашому круглому столі: лише шляхом розвитку освіти та постійного інвестування в освітню систему допоможе будь-якій країні вийти з економічної кризи.

Держава, в першу чергу, несе відповідальність за фінансування і подальший розвиток освіти. Лише у тих країнах, де люди навчаються може бути розвиток усіх сфер життя. Адже сьогодні освіта – це не лише взаємовідносини «замовник – виконавець», а значно ширше. Нині це – соціальний стабілізатор держави.

Мартін Рьомер, ЕКПО
Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу– Ситуація в освіті країн Центральної та Східної Європи після першої хвилі економічної кризи майже однакова. Проте у різних країнах, особливо Східної Європи, відбули події, які викликають особливе зацікавлення. За круглим столом ми обговорюємо ці питання, кожна країна має змогу презентувати досвід роботи над проблемами національної системи освіти. І дуже важливо підкреслити профспілковий аспект діяльності.

Цьогоріч ми обрали Україну як майданчик для обговорення цих питань. Адже Україна – велика країна, а Профспілка працівників освіти і науки – активна і дієва сила.

На мою думку, система освіти в цій країні дуже міцна, проте є недоліки, серед яких – дуже низька заробітна плата учителів і розвиток та рівень використання новітніх технологій в процесі навчання. І це є серйозною проблемою у багатьох країнах, що представлені на круглому столі. Сучасна молодь розвинена, має комп’ютери, вихід в Інтернет, більше можливостей для отримання знання і може бути незадоволена старими методами викладання. І учителям потрібно не лише слідувати цьому, а бути попереду, щоб до нього тягнулися ті, хто завтра буде навчати. А профспілкам потрібно не лише допомогти у цьому, а й бути першими у впровадженні нових комунікацій та технологій.

Дмитро Іванов,
Голова Профспілки працівників освіти і науки Молдови

Круглий стіл для країн Центральної та Східної Європи завершив свою роботу– Це не перший наш круглий стіл, що організовує Європейський комітет профспілок освіти. Проте наша делегація із задоволенням бере участь у таких заходах. Це добра нагода не лише дізнатися про освіту в Європі, а й перейняти досвід виходу із багатьох ситуацій, які виникають.

У освітян Молдови, України та інших країн схожі проблеми – низька зарплата, при високих вимогах до учителя щодо якості викладання в школі, оптимізація мережі навчальних закладів, відсутність нормальної системи у забезпеченні регулярного перевезення учнів, дітей та педпрацівників у сільській місцевості, скорочення кількості самих учнів, що особливо відчутно у нас.

Молодь їде з країни, адже не знаходить нормальних умов для працевлаштування, створення сім’ї, а звідси й усі інші біди – немає діток, немає шкіл.

Гадаю ми, профспілки, повинні і можемо зробити щось аби зруйнувати такий стан речей. Резолюції наших подібних круглих столів мають бути поштовхом для дій урядів країн. Якщо ж ми будемо усі разом – від галузевої профспілки окремої країни до підтримки міжнародної профспілкової громади, то зміни будуть – в економіці, освіті… А молодь повернеться додому і нам буде кого навчати.

Схожі публікації


Догори