Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»З 21 до 26 липня 2015 року у столиці Канади, Оттаві, проходив VII Всесвітній конгрес Інтернаціоналу освіти. Участь у Конгресі взяли 950 делегатів і 750 спостерігачів, які представляли 400 організацій із 170 країн світу.

Основна тема Конгресу Інтернаціоналу Освіти «Об'єднаймося заради якісної освіти – Краща освіта для кращого світу» визначила спрямування дебатів на Конгресі.

Конгрес – шанс підвищити значимість якісної освіти

Конгрес офіційно відкрила 21 липня лейтенант-губернатор провінції Онтаріо високоповажна Елізабет Доудсвелл. «Цей Конгрес є чудовою можливістю для Інтернаціоналу освіти підвищити значимість якісної освіти», – заявила представник королеви Єлизавети ІІ у переповненій залі конгрес-центру, додавши, що «інвестиції в освіту є інвестиціями в демократію».

У своїй вітальній промові президент Інтернаціоналу Освіти Сьюзен Хопгуд підкреслила значні результати резолюцій, прийнятих на попередньому Конгресі Інтернаціоналу Освіти в Кейптауні, для покращення якості освіти.

«Наш вплив відчувається, до нашої точки зору прислухаються», – заявила вона, додавши, що визначення Інтернаціоналу Освіти якісної освіти – якісні вчителі, якісні засоби навчання і якісне середовище – було сприйняте тими, на кого ми прагнемо вплинути».

Хопгуд звернула увагу делегатів на такі питання, як затвердження порядку денного розвитку після 2015 року, права людини, міжнародні торговельні угоди, доступ дівчат до освіти, вплив на освіту заходів жорсткої економії. «На вчителів і профспілки перекладають тягар наслідків безвідповідальних дій банків і фінансових установ, – сказала вона. – Ми повинні бути пильними і сильними в захисті і просуванні наших цінностей протягом наступних чотирьох років».

«Ще одна загроза, яка потребує нашої уваги і нашої енергії – наслідки зміни клімату та незворотна шкода, яку людство наносить навколишньому середовищу». Як глобальна організація, що відстоює освіту як інструмент вирішення багатьох найбільших проблем – , підкреслила вона, Інтернаціонал Освіти повинен мобілізувати своїх членів для боротьби з глобальним потеплінням до того, як воно стане загрозою самому існуванню людства».

«Подвоєння членства Інтернаціоналу за останні роки – приклад успіху міжнародного профспілкового руху» – заявив Генеральний директор Міжнародної організації праці Гай Райдер. «Інтернаціонал Освіти та МОП можуть якнайтісніше співпрацювати з питань прав людини, адже трудові права членів організації є правами людини, і хоча вони захищені конвенціями МОП, уряди нерідко порушують їх» – зазначив він.

Гай Райдер наголосив, що ще одна сфера спільних інтересів для Інтернаціоналу Освіти і МОП буде детально вивчатися під час розгляду МОП майбутнього праці. «Ключовою є взаємодія освіти та праці – заявив він, – на зміну традиційного уявлення про освіту на початку життя і працю впродовж іншої його частини приходить поняття навчання протягом всього життя».

На відкритті Конгресу також виступили заступник мера Оттави Боб Монетт, голова Ради міністрів освіти Канади Девід Егген, президент Трудового конгресу Канади Хасан Юссуф.

Підтримка резолюцій Інтернаціоналу Освіти

Протягом наступних днів у обговоренні резолюцій Конгресу Інтернаціоналу Освіти також взяли участь численні запрошені доповідачі високого рівня.

Генеральний секретар Міжнародної конфедерації профспілок Шаран Барроу, звертаючись до делегатів 7-го Всесвітнього конгресу Інтернаціоналу Освіти, заявила, що майже 60% працівників у світі, у тому числі вчителів – позбавлені основоположних трудових прав. Профспілкових активістів арештовують та вбивають, профспілкові права обмежуються. Рушійною силою цього погіршення, зокрема в Європі, є заходи жорсткої економії. «Фундаментальні права на проведення мирних демонстрацій, отримання безкоштовної освіти, соціальний захист зникають в багатьох частинах світу. Зупинити цей процес явно не допоможе антипрофспілкове законодавство Великобританії чи делегалізація профспілки вчителів в Кореї».

Шаран Барроу звернула увагу на зростання корпоратизації в сфері освіти. «Поширенню комерційних шкіл немає місця в справедливому світі. У Гані діти змушені працювати, щоб оплатити навчання в школі – це абсолютно неприйнятно. Кожна дитина має право на безкоштовну універсальну якісну освіту».

Спеціальний доповідач ООН з права на освіту Кішор Сінгх зазначив: «Ми повинні рішуче виступити проти приватизації у сфері освіти, яка руйнує універсальність права на освіту, посилює маргіналізацію та ізоляцію в сфері освіти, створює нерівність у суспільстві.

Директор програми ЮНЕСКО «Освіта для всіх» доктор Джордан Найду наголосив: «ЮНЕСКО повністю віддана справі підтримки освіти як базового права людини і захисту цього права як суспільного блага».

Президент Глобальної кампанії за освіту Камілла Кросо підкреслила важливість спільних дій громадянського суспільства з метою забезпечення якісної освіти для всіх, а генеральний директор Глобального партнерства за освіту Аліса Олбрайт наголосила, що освітяни та їхні профспілки мають бути залученими до політичних переговорів, якщо світ прагне реалізувати Цілі сталого розвитку.

Інтернаціонал Освіти – приклад успіху міжнародного профспілкового руху

На пленарному засіданні VII Всесвітнього конгресу Інтернаціоналу освіти Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен представив звіт про діяльність організації протягом останніх чотирьох років, виходячи з пріоритетів, визначених на 6-му конгресі Інтернаціоналу в 2011 році.

Сприяння якісній освіті та захист державної освіти – ключові цілі Інтернаціоналу Освіти, які знаходяться під загрозою в зв’язку з розповсюдженням комерційного бізнесу у сфері освіти.

«Ми не погоджуємося з концепцією «плати за освіту» – заявив ван Левен. «Ідея, що можна поліпшити якість освіти шляхом введення стандартизованого тестування, оплати праці залежно від результатів, ранжування шкіл – не працює. Вірити в неї – це сприймати бажане за дійсне. Що вона дійсно породжує – це роздратованих вчителів, замучених учнів, розчарованих директорів і багато паперової роботи».

У зв’язку з цим життєво важливо, щоб голос вчителів був почутий за столом переговорів. «Уряди повинні почати прислухатися до вчителів», – відзначив ван Левен. – Що також означає «прислухатися до профспілок освітян на всіх рівнях, де розробляється політика в галузі освіти».

Фред ван Левен наголосив, що лави організації з 2011 року поповнили 39 організацій з 28 країн, і в даний час він об’єднує понад 32 мільйона членів по всьому світу.

Завдяки лобіюванню Інтернаціоналу на глобальному рівні ООН має намір включити освіту як самостійну ціль розвитку на період після 2015 року.

Генеральний секретар закликав профспілки переконатися, що уряди їхніх країн підтримають цю мету, коли буде прийматися остаточне рішення на засіданні Генеральної Асамблеї ООН у вересні. «Це рішення означатиме збільшення фінансування освіти в найближче десятиліття – як з національних бюджетів, так і через міжнародну допомогу», – підкреслив він.

Однак проблеми існують, але Інтернаціонал Освіти має намір активізувати супротив негативним змінам в освіті в рамках «Об'єднаймося заради якісної освіти».

На місцевому рівні, солідарність Інтернаціоналу Освіти з вчителями проявилася через численні програми розширення можливостей, які він реалізовує в усіх регіонах. Інтернаціонал освіти активізуватиме участь у вирішенні проблем своїх членських організацій, як безпосередньо, так і в партнерстві або через лобіювання впливових міжнародних організацій.

Свій звіт ван Левен завершив нагадуванням про майбутні завдання: «вдосконалення систем освіти, відновлення престижу професії, сприяння розвитку профспілок освітян і побудова більш справедливого, демократичного суспільства».

Програма дій на наступних 4 роки

За результатами активного обговорення протягом трьох днів делегати Конгресу прийняли понад сорок резолюцій, за такими основними напрямами:

– право кожної людини на отримання якісної освіти через регульовані та фінансовані системи освіти;

– поліпшення добробуту і статусу вчителів та інших працівників освіти шляхом ефективної реалізації прав людини та профспілкових прав та професійних свобод, якісні умови праці та зайнятості освітян;

– ліквідація всіх форм дискримінації в галузі освіти будь-то на основі статі, раси, сімейного стану, інвалідності, сексуальної орієнтації, віку, релігії, політичних переконань або поглядів, соціального чи економічного статусу, національного чи етнічного походження;

– просування демократії, сталого розвитку, справедливої торгівлі, основних соціальних послуг, охорони здоров'я та безпеки, на основі солідарності і співпраці між членськими організаціями, міжнародним профспілковим рухом та громадянським суспільством.

Основні резолюції Конгресу стосувалися умов праці та зайнятості освітян, приватизації у сфері освіти і угод про вільну торгівлю.

Зокрема, делегати висловили занепокоєння у зв'язку із загальним погіршенням заробітної плати та умов праці працівників освіти, особливо в порівнянні з працівниками інших галузей із подібним рівнем кваліфікації, впливом комерціалізації та приватизації на умови зайнятості викладачів і допоміжного персоналу.

Конгрес наполягає, що праця у сфері освіти має бути привабливою кар’єрою з високим статусом, з точки зору оплати праці, можливостей просування по службі, охорони здоров'я і пенсійного забезпечення, а також умов зайнятості, для того, щоб найкращі кваліфіковані випускники та досвідчені професіонали не покидали професію.

Делегати Конгресу визнали ризик того, що приватизація та комерціалізація освіти загрожують державній освіті, висловили стурбованість з приводу розширення участі та просування приватних агентів в сфері освіти, а також відсутності політичної волі забезпечити фінансування державних систем освіти в багатьох країнах з низьким і середнім рівнем доходу. Резолюція Конгресу настійно закликає уряди розглядати освіту як фундаментальну основу соціального розвитку та справедливості, а тому захистити її від приватизації та комерціалізації.

Делегати закликали членські організації Інтернаціоналу Освіти проводити моніторинг політики приватизації освіти, наслідків приватизації та комерціалізації освіти для учнів і учителів, студентів і викладачів, допоміжного персоналу, а також проводити кампанії та мобілізувати підтримку проти спроб приватизувати і комерціалізувати державну освіту.

Делегати Конгресу засудили міжнародні торговельні угоди, такі як Угода про трансатлантичне торговельне та інвестиційне партнерство, Угода про торгівлю послугами, Всеосяжна економічна та торговельна угода між Канадою та ЄС, Угода про Транстихоокеанське партнерство, в яких потреби великого бізнесу ставляться над інтересами суспільства, працівників і навколишнього середовища.

Включення будь-яких державних послуг, у тому числі освіти, у подібні торговельні угоди становить пряму загрозу демократії. Делегати закликали прямо передбачити, що дія угод не розповсюджується на сферу освіти, виключити з угод механізм врегулювання спорів між інвесторами та державою і співпрацю в сфері регулювання та посилити положення угод про права працівників.

Нове керівництво Інтернаціоналу Освіти

Делегати Конгресу обрали Президента, п'ять віце-президентів, а також Генерального секретаря організації.

Сьюзен Хопгуд з Профспілки працівників освіти Австралії (AEU) була переобрана Президентом Інтернаціоналу.

Від кожного регіону було обрано віце-президентів:

• Мугвена Малулекет з Демократичної профспілки вчителів ПАР (SADTU) – від Африки.

• Ясунага Окамото з Профспілки вчителів Японії (JTU) – від Азіатсько-Тихоокеанського регіону.

• Марліс Тепе з Профспілки освіти і науки Німеччини (GEW) – від Європи.

• Роберто Франклін де Лао з Національної конфедерації працівників освіти Бразилії (CNTE) – від Латинської Америки.

• Лілі Ескельсен Гарсія з Національної асоціації освіти США (NEA) – від Північної Америки і Карибського басейну.

Фред ван Левен із Загальної профспілки освіти Нідерландів (AOb) був переобраний на посаду Генерального секретаря Інтернаціоналу Освіти.

Погляд у майбутнє

Напередодні та під час Конгресу Інтернаціоналу Освіти відбулися численні паралельні семінари, зустрічі, конференції, на яких обговорювалися питання рівності, комунікацій, якісного лідерства, умов зайнятості, комерціалізації та приватизації освіти, підвищення впливу молодих членів, безпеки в освітніх закладах, та інші.

Сьюзен Хопгуд у заключній промові підбила підсумки напруженої роботи делегатів Конгресу. Протягом п’яти днів вони вели дебати, працювали в мережах, обмінювалися ідеями та передовим досвідом.

На найближчі чотири роки у центрі уваги Інтернаціоналу Освіти будуть питання комерціалізації і приватизації освіти.

«Це загроза, яка може завдати великої шкоди найбільшій ініціативі нашого суспільства: якісній державній освіті», – заявила Президент Інтернаціоналу, – «Ми завершуємо Конгрес та повертаємось додому об'єднаними, готовими боротися проти наступу приватного підприємництва в наших класах».

Для того, щоб нові глобальні Цілі сталого розвитку були реалізовані, Інтернаціонал освіти повинен зробити все можливе, щоб якісна освіта для всіх нарешті стала реальністю для кожної дитини, зазначила вона.

Конгрес підтвердив зобов’язання захищати права профспілок. «Це – фундамент, на якому стоїть Інтернаціонал Освіти. Ці права є основою гідного суспільства, тому наша робота не буде завершеною до тих пір, поки всі наші брати і сестри не користуються ними повною мірою. Ми визначили, у яких куточках світу ми стикаємося з найбільшими загрозами. Ми чули розповіді з перших рук від наших колег з Греції та Південної Кореї. І ми всі чудово знаємо про становище наших колег в Ірані, які були позбавлені свого права взяти участь у Конгресі».

Сьюзен Хопгуд продовжила: «Не існує більш важливого права, ніж право дитини на якісну освіту. Саме тому великого значення має безпека в школах. Школи, вчителі та учні не повинні і не можуть бути цілями збройних конфліктів. Занадто часто ми бачимо, що школи стають заручниками під час воєнних дій. На цьому тижні ми стали свідками вбивства невинних студентів у Туреччині, коли вони направлялися допомогти дітям, що втекли від війни в Сирії. Це потрібно зупинити!».

Президент Інтернаціоналу Освіти також високо оцінила працю допоміжного персоналу в освіті та закликала інвестувати в молодих педагогів.

«На цьому Конгресі обговорювалися цінності у нашому світі. Профспілкові цінності, освітні цінності, суспільні цінності. Ми зібралися тут для того, щоб зробити світ кращим» – завершила Конгрес Сьюзен Хопгуд.

Міжнародний відділ ЦК Профспілки


Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»Конгрес Інтернаціоналу Освіти: «Краща освіта для кращого світу»

Схожі публікації


Догори