Бути медіаграмотним – модно!

Критичне мислення – новий освітній тренд, адже сучасне життя підкидає нам чимало питань й проблем, які вимагають оперативних відповідей та ефективних рішень.

Критичне мислення піднялося в рейтингу актуальних навичок до 2020 року, необхідних для успішної кар’єри, з четвертого місця (у 2015 році) до ІІ місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес, а освіта та самоосвіта відіграє в його розвитку першорядну роль.

З таким лейтмотивом наприкінці жовтня 2018 року відбувся тренінг з медіаграмотності від Академії української преси та Deutsche Welle.

20 учасників з усієї країни – викладачі, учителі, бібліотекарі, журналісти, студенти – поглиблювали свої знання та підвищували компетенції з питань медіаграмотності через ігрові методики та інтерактивні прийоми, якими поділилися досвідчені тренери та журналісти-практики – Тетяна Іванова, Олена Тараненко, Олександр Гороховський.

Технології декодування телевізійної інформації, фактчек, техніки маніпуляції у ЗМІ, джинса, пропаганда – далеко не повний перелік того, чому була приділена особлива увага під час тренінгу.

За неповних три дні учасники систематизували знання з медіаграмотності, закріпили навички критичного мислення, які дають змогу не потонути в інформаційному мегапотоці, не піддатися маніпуляціям, допомагають приймати виважені рішення, генерувати нові ідеї.

Інформація сьогодні – це продукт і капітал. Проте, володіє світом уже не той, хто її має. У час інформаційного перенасичення важливим є вміння сприймати свідомо інформацію, розпізнавати джинсу, фейки, пропаганду та розуміти їх мотиви, аналізувати, працювати з документами і першоджерелами (фактчек), оцінити й застосувати. Адже успішним буде той, хто володіє когнітивною гнучкістю, свідомо споживає інформацію і здатний себе захистити від інформаційного бруду!


Інна Михальченко,

Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України 
2
2 листопада 2018
551

Схожі публікації


Догори