Майбутнє вчительської професії – Спеціальна конференція ЄКПО

Головна мета заходу і тема основних резолюцій конференції – «Майбутнє вчительської професії».
Під час Конференції основна увага була зосереджена на трьох ключових темах:
• фінансування та державно-приватне партнерство у сфері освіти;
• інновації в освіті та європейська соціальна модель – під загрозою;
• соціальна нерівність і вчительська професія.
Окрім основної резолюції конференції, запропонованої Комітетом ЄКПО, щодо визначення змісту педагогічної професії в 21-му столітті, Федерація вчителів середньої школи Греції і Профспілка вчителів Сербії запропонували резолюцію про наслідки неолібералізації для сфери освіти, також було розглянуто ще два політичних документа, підготовлених Постійним комітетом з питань вищої освіти і науки, щодо забезпечення якості роботи вищої школи та щодо дослідників-початківців.
Необхідність інвестицій в освіту – акцент конференції ЄКПО
У той час, як у Брюсселі голова Європейської комісії Жан-Клод Юнкер оголосив про масштабний план з метою стимулювання росту в країнах Європейського Союзу, представники профспілок освітян, що зібралися на Спеціальну конференцію ЄКПО, закликали Єврокомісію забезпечити, щоб ці інвестиції принесли особливу користь освітній галузі.
Делегати від членських організацій Інтернаціоналу освіти з усіх куточків Європи наголосили на необхідності інвестицій в освіту – як в інфраструктуру, так і в людські ресурси.
Генеральний директор Генерального директорату Європейської Комісії з питань освіти та культури Ксав’є Пратс-Монне, один з основних доповідачів на конференції, наголосив, що з восьми напрямків, визначених програмою Єврокомісії, два безпосередньо стосуються освіти, і закликав профспілки освітян, як соціальних партнерів Єврокомісії, брати активну участь у подальшому обговоренні програми, щоб гарантувати належну увагу до питань майбутнього викладацької професії в Європі.
Відкриваючи конференцію, генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен зазначив, що цілісний підхід до освіти, який відстоює ЮНЕСКО в доповіді 1996 року «Освіта: прихований скарб», в останні роки зазнає величезного тиску. «Окрім того, що освіта вчить нас тим практичним навичкам, які допомагають орієнтуватися в житті. Освіта також відіграє надзвичайно важливу роль в передачі демократичних цінностей, на яких базується наша культура і суспільство», – наголосив він.
Європейський директор Мартін Рьомер у своєму виступі підтримав думку ван Левена: «Сьогодні європейська соціальна модель зіштовхується зі значними викликами. Ми повинні працювати разом, щоб забезпечити вирішення цих викликів, значним чином, і завдяки освіті».
Конференції передували засідання Робочої групи Центральної та Східної Європи (мережа CEENET), виставка, присвячена питанням якості освіти, а також три практичних семінари про вплив економічної кризи на освіту, вищу освіту та науку та про рівність можливостей у сфері освіти.
Мережа CEENET – новий напрям розвитку освіти країн Центральної та Східної Європи
Беручи до уваги аспекти історичного розвитку, ЄКПО в 2004 році прийняв стратегію включення до свого складу організацій вчителів з 10 нових країн ЄС та Центральної і Східної Європи.
Вцілому ця стратегія виявилася успішною. Тому в 2010 році – після оформлення нової структури ЄКПО – схожі заходи були здійснені для прийняття до складу членських організацій з країн, що не є членами ЄС.
Однак, ці заходи були частково успішними, оскільки обмежене використання російської мови було перепоною для повноцінної участі нових членів у діяльності Інтернаціоналу Освіти та Європейського комітету профспілок освіти. Для забезпечення комунікації між членськими організаціями в Центральній та Східній Європі, а також з метою сприяння їх більш активного залучення до діяльності Інтернаціоналу та Європейського комітету, управління мережею CEENET буде здійснюватися безпосередньо ЄКПО.
Завдання новоствореної структури – забезпечити охоплення мережею всіх російськомовних членських організацій, включно з країнами Азіатсько-Тихоокеанського регіону, назви яких закінчуються на «стан», так як це гарантує більш послідовний підхід.
У зв’язку з цим з’явилася необхідність перевести Казахстан, Киргизстан і Таджикистан зі складу Азіатсько-Тихоокеанського регіону в Європейський регіон ЄКПО. На сьогодні в Туркменістані немає членської організації Інтернаціоналу Освіти, а в Узбекистані членська організація існувала до 2013 року.
Рішення про зміну регіону було прийняте на засіданні Правління Інтернаціоналу Освіти 22 жовтня 2014 року і відразу ж вступило в силу.
Міжнародний відділ ЦК Профспілки