Міністр освіти на Волині

На Волинь з робочим візитом завітала міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Візит розпочався із відвідин луцького ліцею №27, після чого зустрілася із  викладачами Луцького педагогічного коледжу та працівниками Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти.

Доповідь «Нова українська школа: реалії впровадження» Лілія Михайлівна виголосила у Східноєвропейському національному університеті імені Лесі українки, де були присутні: начальник управління освіти, науки та молоді Волинської ОДА Людмила Плахотна та заступник голови Волинської ОДА Світлана Мишковець, ректор університету Ігор Коцан, керівники органів управління освітою, голови профспілкових організацій, представники професійної, загальної середньої, дошкільної освіти та інші освітяни.

У виступі Лілія Гриневич охопила різний спектр питань, адже «система освіти торкається всілякими своїми можливостями і проблемами чи не кожної родини в нашій країні: є хтось у дитячому садочку, хтось у професійно-технічному закладі, хтось мріє здобувати наукову кар’єру». Зокрема Лілія Михайлівна розповіла про реалії впровадження ключової реформи Міністерства освіти і науки – нової української школи: «Саме цей рік став першим роком імплементації реформи. Ми маємо вже новий стандарт, який побудований на компетентнісному підході». І це не лише національні традиції, математична, природнича компетентності тощо, а й громадянські компетентності, підприємницькі навички, питання збереження здоров’я людини й інші питання, необхідні для успішної самореалізації й аби бути щасливим у житті. «Зараз важливо і стандарти освіти, і методики, за якими ми працюємо, переорієнтувати на потреби сучасної дитини та молоді», – розповіла міністр.

Лілія Гриневич зробила огляд того, що відбувається сьогодні в освіті й окреслила пріоритети, як-от: інвестиції в сферу освіти; втілення реформи; оснащення кабінетів природничо-математичного профілю; програма «Гідність дитини»; інклюзивна освіта (так Волинська область друга за темпами просування інклюзивної освіти в Україні); інформатизація загальноосвітніх закладів; придбання шкільних автобусів; питання спортивної інфраструктури.

«На це потрібні і час і спільні зусилля. Ми повинні мати одну мету і разом прагнути до неї. Складаючи разом зусилля, ми можемо досягнути амбітних цілей», – наголосила Лілія Гриневич. Накопичилася криза й у дошкільній освіті. Виклики стоять і перед професійною освітою, коледжами (нове обладнання – нові технологічні рішення).

Зупинилася міністр і на питаннях вищої освіти, зокрема старту повноцінної роботи Національного агентства забезпечення якості вищої освіти, що зрушить питання оцінки якості вищої освіти в університетах. Будуть запроваджені нові механізми акредитації освітніх програм, атестації наукових кадрів і створена можливість для функціонування незалежних центрів оцінки якості вищої освіти. Сьогодні у нас орієнтовно 288 закладів ІІІ – ІV р. а. Й держава повинна інвестувати туди, де пропонується якісна вища освіта: «Якщо університети шукають своїх студентів, показують перспективи на ринку праці, пропонують цікаві міжнародні програми, то тоді вони можуть залучити студента. Це важка, без сумніву, праця», – підсумувала міністр освіти і науки. Вперше закладено базове фінансування на наукову діяльність в університетах. Перспективний ринок – навчання іноземців, за рахунок яких можна наповнювати бюджет університету.

Голова Волинської обласної організації Профспілки працівників освіти та науки України Василь Грановський у спілкуванні з Лілією Гриневич зауважив, що «рівні заробітних плат дипломованих вихователів, керівників гуртків, майстрів виробничого навчання є нижчими за рівень мінімальної заробітної плати» та звернувся із проханням розблокувати єдину тарифну сітку і привести рівні єдиної тарифної сітки цих розрядів хоча б до рівня мінімальної заробітної плати.

На завершення зустрічі очільниця міністерства відповіла на чисельні запитання, що стосувалися інклюзивної, позашкільної освіти, профтехосвіти та інші.


Волинська обласна організація Профспілки

Схожі публікації


Догори