24 години в ефірі: як відзначали Всесвітній день вчителя

Святкування Всесвітнього дня Вчителя цього року вперше відбувалося у незвичному форматі. Це була найбільша онлайн-зустріч вчителів в історії: 24-годинний захід із прямою трансляцією, який охопив всю планету. Загалом понад 170 країн світу.

Це онлайн-захід охопив питання, пріоритети та проблематику вчителів та їх профспілок в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, Африці, арабських країнах, Європі, Латинській Америці, Північній Америці і в країнах Карибського басейну. 


Онлайн-трансляції містили прямі включення й діалоги між освітянами різних країна, виступи ключових осіб, які формують сектор освіти: високопоставлених осіб ООН, ВООЗ, президентів, очільників урядів та міністрів освіти, переможців міжнародних освітянських конкурсів, лідерів профспілок освіти, відповідальних фахівців та інших учасників.

Профспілка працівників освіти і науки України долучилася до Глобальної онлайн-трансляції, підготувала відеосюжет про освіту та освітян України і направила його до Інтернаціоналу Освіти для широкого поінформування. 

Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс підбиваючи підсумки онлайн-зустрічі сказав: «Під час зустрічі ми зіштовхнулися із невблаганною реальністю COVID-19 – понад 1,6 мільярди учнів не ходили до шкіл через закриття, половина з них не мала доступу до домашнього комп’ютера, а більшість із них взагалі не мали Інтернету.

ЮНЕСКО надала інформацію, що «56 мільйонів учнів проживають у місцях, які не обслуговуються мобільними мережами, тому не можуть використовувати мобільні телефони для доступу до інформації, для зв’язку зі своїми вчителями чи однолітками. Є й гірші новини: 24 мільйони учнів у 180 країнах ризикують залишити навчання через наслідки пандемії на економіку, підпадають під ризик повернутися до дитячої праці, що частіше трапляється з дівчатками».  


За цю добу прямого ефіру, яка відбувалася з шести континентів, викладачі, студенти, глави урядів, профспілковці, захисники та активісти сфери освіти поділилися тим, чого вони навчилися за цей час пандемії, і як усі разом можемо активізуватися, щоб змінити ці жахливі цифри. 


Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти підкреслив, що викладачі глибоко відчувають цю кризу. Вони за одну ніч відновили свою професійну практику та знання і досі їх використовують. Вчителі не зовсім розуміли що таке онлайн-навчання, коли експерименти з освітніми технологіями проводили у школах. І рідко до освітян зверталися з проханням про поради та допомогу, також рідко надавали їм час та можливість для підвищення професійної кваліфікації. А сьогодні вони проводять екстрене навчання, фактично будуючи літак у польоті.

Девід Едвардс зазначив, що країни, які пережили менш серйозні спалахи пандемії, плавніше переходять до відкриття шкіл і працюють, чітко зосереджуючись на науці, мають потужний державний сектор та засоби масової інформації.

«Проти пандемії потрібні вакцини від вчених, а не шарлатанські ліки від політиків та їхніх прихильників. Не бійтеся говорити правду владі. Зрозумійте, що поділ нас за расою, етнічною приналежністю, релігією, географією чи політичною ознакою вкорінений в історії як інструмент авторитарів, який завжди може посилитися», – йдеться у колонці Генерального секретаря Інтернаціоналу. 


Генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти насамкінець зазначив, що COVID-19 повинен стати уроком не тільки для науки, але й для урядів, історії, технологій, ЗМІ.

«Ми сподіваємося, що цей день стане сильним початком нової соціальної угоди між вчителями, сім’ями, громадами та всіма, хто зацікавлений у життєво важливому державному секторі, який включає і якісне медичне обслуговування та якісну освіту для всіх», – підсумував він. 


Прес-служба Профспілки працівників освіти і науки України
Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори