Тиск на фінансування освіти в країнах-членах ЄС

Тиск на фінансування освіти в країнах-членах ЄСІнтернаціонал Освіти прокоментував нову доповідь мережі «Еврідіка» щодо впливу фінансово-економічної кризи на фінансування освіти в Європі.

У доповіді зазначається, що інвестиції в освіту у порівнянні з 2010 роком зменшилися у восьми із 25 країн-членів ЄС.

Тривожні тенденції у фінансуванні освіти по всій Європі

Більш ніж на 5% зменшилося фінансування освіти в Греції, Угорщині, Італії, Литві та Португалії, в той час як в Естонії, Польщі, Іспанії та Великобританії (Шотландія) скорочення фінансування становило від 1 до 5%.

Водночас у п’яти кранах-членах ЄС видатки на освіту збільшилися більш ніж на 1%: в Австрії, Данії, Люксембургу, Мальті і Швеції, а також в німецькомовній частині Бельгії.

Відсутні дані за період після 2010 року щодо Німеччини та Нідерландів.

У доповіді аналізуються тенденції витрат на освіту в 35 європейських регіональних і національних системах освіти протягом 2000-2012 років. Аналіз охоплює розвиток фінансування освіти усіх рівнів, від дошкільної до вищої, а також містить огляд основних тенденцій у сфері навчання дорослих в 31 європейській країні.

В доповідь включена інформація щодо:
– економічної ситуації;
– фактичних державних витрат і тенденцій в фінансуванні освіти з державного бюджету;
– тенденцій у фінансуванні людського капіталу;
– національних бюджетів на інфраструктуру освіти та допоміжні системи;
– останні тенденції у фінансуванні і зміни в національній політиці фінансової підтримки студентів.

Криза – не привід для скорочень

Європейський комітет профспілок освіти (ЄКПО) наголошує, що «у доповіді мережі «Еврідіка» підкреслюється, що скорочення фінансування освіти відбулося за рахунок зменшення зарплат вчителів і називає конкретні країни, де мало місце це ганебне явище – Грецію, Естонію, Литву і Румунію, Португалію та Ірландію. Фактично, як демонструють дані доповіді, заробітна плата вчителів напряму постраждала від економічного спаду в половині досліджуваних країн».

ЄКПО також наголошує, що серед інших тривожних тенденції, освітлених у дослідженні, – злиття і закриття шкіл, збільшення розмірів класів, а також недостатні інвестиції у інформаційно-комунікаційні технології, підвищення кваліфікації вчителів. Все це негативно впливає на якість освіти, зазначає ЄКПО.

ЄКПО звертається до членських організацій з проханням використовувати дані цього документу у своїй роботі і зусиллях з лобіювання збільшення фінансування освіти по всій Європі.

«Ми ніколи не погодимося, щоб нинішня фінансово-економічна криза використовувалася урядами як привід для скорочення фінансування освіти та вчителів», – заявляє європейський директор Інтернаціоналу Освіти Мартін Рьомер. «Це недалекоглядне і невдале рішення. Питання фінансування освіти знаходиться в самому центрі нещодавно розпочатої кампанії Інтернаціоналу Освіти «Мобілізація за якісну освіту».

Він підкреслив, що уряди в країнах Європи і в усьому світі несуть відповідальність за забезпечення доступу до якісної державної освіти для всіх, і повинні інвестувати значну частину державного бюджету в освіту, в розмірі не менше 6% свого валового внутрішнього продукту.


Міжнародний відділ ЦК Профспілки
(використано матеріали сайту Інтернаціоналу Освіти http://ei-ie.org/en/news/news_details/2516)

Схожі публікації


Догори