Швейцарські вчителі вимагають збалансувати шкали окладів

Швейцарські вчителі вимагають збалансувати шкали окладівШвейцарські педагоги наголошують, що настав час змінити 20-річну тенденцію недооцінювання праці вчителів шляхом підвищення зарплат освітян до рівня інших галузей з тим, щоб забезпечити привабливість професії вчителя.

«Зростання зарплат учителів за останні роки було не достатнім – йдеться у заяві Швейцарської профспілки вчителів LCH – настав час віддати освітянам повагу, якої вони заслуговують».

За даними Швейцарського федерального бюро статистики та порівняльних досліджень у сфері оплати праці, реальна заробітна плата в освіті з 1993 року зросла набагато менше, ніж у більшості інших галузей.

Так, відповідно до даних бюро статистики, приріст середньої заробітної плати в реальному вираженні з 1993 року в усіх галузях становить приблизно 11,5%. У галузі освіти, він становить лише 8,6%. Для порівняння, у фінансовому та страховому секторах, заробітна плата зросла в реальному вираженні майже на 25% за той самий період.

Ситуація у середній освіті є більш тривожною. У більшості кантонів (основна адміністративна одиниця Швейцарії) реальна заробітна плата вчителів середніх шкіл менша ніж 20 років тому.

Вчитель середньої школи, що починає свою кар'єру цього літа, в кантоні Ааргау зароблятиме на 4,7% менше, ніж його колега, який розпочинав свою кар’єру в 1993 році, в Цюріху – на 3,5% менше, в Берні – на 3% менше, а у Шаффхаузені – на цілих 12% менше.

На політиці оплати праці частково лежить відповідальність за нестачу викладацького персоналу.

Аналіз заробітної плати, проведений Швейцарською профспілкою вчителів у 2015 році, продемонстрував, що поточна зарплатна політика має руйнівні наслідки для престижності професії вчителя. Цей негатив призводить до того, що перспективні кандидати нерідко вибирають інші шляхи кар’єри з кращими перспективами.

Також аналіз показав, що чимало молодих вчителів залишають професію після декількох років роботи. ФБС зазначає, що в перший рік роботи 16% нових кваліфікованих викладачів відмовляються від професії. Після п'яти років стажу, майже половина (49%), а після десяти років – дві третини (65%) вчителів залишають професію.

Наявність достатньої кількості кваліфікованих вчителів за предметами та рівнями освіти є найважливішою умовою для забезпечення успішних освітніх показників – наголошується в міжнародному опитуванні про викладання та навчання, проведеному Організацією економічного співробітництва та розвитку. У ньому взяло участь понад 100 тисяч вчителів та директорів шкіл з 34 країн. Опитування виявило, що вчителі, які відчувають, що їхня праця цінується в суспільстві, досягають кращих показників на міжнародних екзаменах PISA, ніж у країнах, де вчителі відчувають, що їхня праця недооцінена.

Оскільки заробітна плата учителів встановлюється шляхом переговорів на рівні кантонів, Швейцарська профспілка вчителів, як національний орган, вирішила не висувати конкретні вимоги щодо заробітної плати, а виступити із загальними вимогами на підтримку своїх кантональних відділень. Серед цих вимог:

• вирішення проблеми недооцінювання праці вчителів: профспілка закликає кантони та муніципалітети підняти заробітну плату працівників освіти та вихователів дитячих садків, щоб вона стала конкурентоздатною з іншими формами зайнятості, які вимагають аналогічних навичок і вмінь;

• надійні перспективи заробітної плати: вчителі часто не знають про особливості кар'єри, які відкривають перспективи більш високої заробітної плати, як це прийнято в інших галузях; тому необхідна система підвищення зарплат, що має обов’язковий характер;

• збереження купівельної спроможності вчителів;

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори