Чергова колегія МОН: затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання та подовжено конкурс підручників

Чергова колегія МОН: затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання та подовжено конкурс підручниківДнями відбулося засідання колегії Міністерства освіти і науки України.

Члени Колегії розглянули: концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді; стан та проблеми надання психологічної допомоги суб’єктам освіти в умовах АТО на сході країни, наповнення курсу зарубіжної літератури у школі, проведення конкурсу оригінал-макетів підручників для 4-х і 7-х класів та відзначення працівників галузі освіти і науки державними нагородами України.

Доповідачем з питання національно-патріотичного виховання виступив Міністр і повідомив, що відповідно до доручення Уряду щодо запровадження в закладах освіти національно-патріотичного виховання, у Міністерстві розробили Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Саме цей документ тривалий час знаходився на громадському обговоренні на офіційному веб-сайті Міністерства.

Концепція включає в себе як ідеї української спадщини, так і перспективи розвитку гармонійного громадянського суспільства. «Мова йде про виховання громадян України, до якої б національності, етнічної групи, народності вони не належали, адже у них спільне майбутнє – в Україні», – пояснив Міністр освіти і науки.

Щодо пропозиції про залучення до виховання молоді учасників Революції гідності та АТО, які не мають педагогічної освіти, Сергій Квіт повідомив, що Міністерство разом з волонтерськими організаціями вже впроваджує ініціативу, відповідно до якої такі люди можуть отримати освіту за такими напрямами підготовки як право, ІТ-технології, а також педагогіки.

Міністр підкреслив, що національне-патріотичне виховання, це справа не окремих предметів чи окремих вчителів, а всього навчального закладу, всього суспільства.

Сергій Квіт зазначив, що всі слушні пропозиції від членів Колегії МОН будуть враховані і на основі концепції Національна академія педагогічних наук України розробить план заходів з її виконання та методичні рекомендації, які будуть розглянуті на наступній Колегії МОН.

На засіданні Колегії окремо розглядалось питання щодо курсу зарубіжної літератури в загальних середніх навчальних закладах.

Члени Колегії МОН також розглянули та проаналізували питання перебігу конкурсу оригінал-макетів підручників для 4-х та 7-х класів.

Міністр освіти і науки повідомив, що, незважаючи на залучення до підготовки та проведення конкурсу широкої громадськості, видавців, Громадської ради МОН та інформаційну кампанію щодо прозорості заходу, всі ці дії не дали позитивних результатів.

У свою чергу заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський наголосив, що конкурс підручників з самого початку мав прозору та відкриту процедуру – всі без винятку дії конкурсу відбуваються в он-лайн трансляції, за участю ЗМІ та всіх бажаючих, а рукописи та понад 3 тисячі експертних висновків на підручники – у вільному доступі.

У зв’язку з порушеннями рецензентами професійної етики та процедури конкурсу, а також технічними помилками в оформлені протоколу, що мали місце під час І етапу конкурсу, члени Колегії вирішили звернутися до вчителів шкіл. Зокрема, враховуючи той факт, що конкурс має на меті надати вчителям виняткове право самостійно обирати, за якими підручниками навчати своїх учнів, Колегія МОН прийняла рішення продовжити конкурс до 1 травня 2015 року та внести 13 оригінал-макетів підручників на розгляд педагогів.

Члени Колегії також вирішили звернутися до кожного вчителя з проханням відповідально поставитися до вибору підручника.

За матеріалами МОН


Чергова колегія МОН: затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання та подовжено конкурс підручниківЧергова колегія МОН: затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання та подовжено конкурс підручників
0
30 березня 2015
906

Схожі публікації


Догори