Основні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОН

Основні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОН20 жовтня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулося чергове засідання колегії під головуванням Міністра Сергія Квіта. Головним питанням порядку денного було питання основних засад відбору підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Щодо відбору підручників, то на колегії було презентовано дві концепції. Одну представив член колегії Міністерства Павло Хобзей (наступного дня був призначений розпорядженням КМУ заступником Міністра освіти і науки).

В основі запропонованого підходу лежить принцип цільової державної субвенції, що йтиме до місцевих органів влади, яким підпорядковуються навчальні заклади. Концепція також передбачає, що експерти під час процедури відбору нових підручників розглядатимуть їх оригінал-макети.

Концепцією пропонується створення експертних комісій з кожного предмету. Комісія складатиметься з 20 чоловік, частина яких – вчителі-практики, частина – академічні науковці, а склад комісії затверджуватиметься наказом Міністерства. Методом жеребкування з представників обох категорій членів комісії визначатимуться 2 особи – рецензенти оригінал-макету.

Концепція також передбачає апеляційну комісію. Після рецензування публікуватиметься список тих оригінал-макетів, авторів та видавництв, яким Міністерство надало гриф рекомендації. З цього списку школи зможуть обрати підручник, у місцевих органах влади зводитимуть загальну кількість замовлень, після чого укладатимуть договори з видавництвами на друк визначеної кількості підручників. Також пропонується встановити граничну вартість підручника.

Щодо альтернативної концепції відбору підручників, то останні будуть відбиратися з представлених авторами рукописів. Переваги такого підходу полягають у тому, що під час відбору експертами у рукописах можливо одразу здійснювати правки, ознайомитись з їх літературно-методологічною базою. Автори, чиї рукописи пройдуть конкурс, самостійно укладатимуть договори з видавництвами.

Члени колегії взяли активну участь у обговоренні концепцій. За результатами обговорення Голова колегії Міністр Сергій Квіт запропонував у робочому порядку створити їх спільну версію, включити до положення пункти про децентралізацію коштів, як спосіб фінансування, а також призначення Міністерством експертів, котрі будуть рецензувати підручники.

Також було повідомлено, що нове положення «Про науково-методичну раду Міністерства освіти і науки» затверджено 11 вересня 2015 року. Положенням передбачено зміни у формуванні складу науково-методичної ради МОН. У новому документі передбачається конкурсний відбір для членів науково-методичної ради, який здійснюватиметься комісією, в яку колегія Міністерства делегувала чотирьох осіб.

Також під час засідання було розглянуто питання про стан та заходи профілактичної роботи з попередження побутового травматизму серед дітей. Колегією було ухвалено рішення про необхідність залучення до роботи Міністерства фахового спеціаліста з питань цивільного захисту.
Колегією було погоджено список учасників та призерів Міжнародної учнівської олімпіади з географії 2015 року, яким призначено стипендію Президента України.

За матеріалами МОН


Основні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОНОсновні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОН

Основні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОНОсновні засади відбору підручників – питання обговорення колегії МОН
0
22 жовтня 2015
665

Схожі публікації


Догори