«Я заслуговую більшого»: акція протесту освітян у Нідерландах

Наприкінці червня цього року відбулася попереджувальна акція протесту працівників початкової освіти у Нідерландах.

Заняття у більше ніж 90% початкових шкіл країни розпочалися на одну годину пізніше. Працівники початкової освіти використали цю робочу годину для проведення зустрічей, зборів та виконання адміністративних завдань, які вони зазвичай виконують у позанавчальний час. Того ж дня після обіду всі школи направили делегації до Гааги, де пройшла демонстрація, учасники якої вручили петицію органам влади, закликаючи до гідної оплати праці і зниження навантаження на вчителів.

Внаслідок децентралізації, складної політичної та економічної ситуації, а також недостатнього фінансування освіти, незалежність і престижність вчительської професії в Нідерландах протягом останніх десятиліть значно знизились. В результаті, вчителі, особливо молоді працівники, залишають педагогічну професію, а приплив нових кадрів скоротився. Нідерландські школи відчувають дефіцит вчителів і приймають на роботу некваліфікованих педагогів. Подібні тенденції ставлять під загрозу якість освіти. Щоб голос вчителів був почутим, профспілки освітян, організації роботодавців освіти та директори шкіл об’єднали свої зусилля в рамках ініціативи «PO-front».

Голова найбільшої профспілки освітян AOb Лісбет Верхегген заявила: «Наша перша загальна акція проводиться під гаслом #ikverdienmeer («Я заслуговую більшого»). Вона дасть старт більш масштабним акціям, якщо уряд не запропонує шляхи поліпшення ситуації з зарплатами і рівнем навантаження».

Акції протесту вчителів Нідерландів проводяться паралельно з кампанією Європейської конфедерації профспілок за підвищення заробітної плати для всіх працівників у Європі. Наприкінці червня Європейський комітет профспілок освіти разом з Європейською федерацією профспілок громадського обслуговування закликали до проведення потужної інформаційної кампанії з метою донесення до можновладців позиції освітян, що настав час відновлення прав та статусу вчителів, що були урізані під час кризи, що активізація соціального діалогу та колективних переговорів має критично важливе значення для вирішення проблем майнової нерівності, нерівності в заробітній платі та для надання якісної освіти всім людям.

 

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори