ЮНЕСКО: фінансова допомога на цілі освіти скорочується вже шостий рік поспіль

Як випливає з опублікованого групою Всесвітньої доповіді ЮНЕСКО з моніторингу освіти нового програмного документа під назвою «Допомога на цілі освіти припинила зростати і не спрямовується країнам, які цього найбільше потребують», обсяг фінансової допомоги, виділеної на підтримку освіти, скорочується вже протягом шести років поспіль.

Загальний обсяг допомоги на цілі освіти становить на сьогодні 12 мільярдів доларів США, що на 4% менше, ніж в 2010 році. За цей же період загальний обсяг допомоги в цілях розвитку виріс на 24%.

Допомога донорів на цілі базової освіти, яка включає в себе підтримку дошкільної та початкової освіти, а також фінансування програм освіти дорослих та ліквідації неписьменності, становить приблизно 5,2 мільярдів доларів США, що вище аналогічного показника за 2014 рік (4,8 мільярдів). Проте, ця сума є на 6% нижчою, ніж в 2010 році. Тим часом, допомога на цілі середньої освіти склала 2,2 мільярдів доларів США, тобто 19% від загального обсягу допомоги на цілі освіти.

Цей аналіз заснований на даних, опублікованих нещодавно Комітетом сприяння розвитку Організації економічного співробітництва і розвитку.

За словами Генерального директора ЮНЕСКО Ірини Бокової, «допомога залишається явно недостатньою для досягнення Цілі № 4 (освіта) в області стійкого розвитку, що ставить наші зобов'язання під загрозу зриву». Вона нагадала також, що «…для досягнення загальних цілей в галузі освіти ця допомога повинна бути збільшена щонайменше в шість разів і надаватися найбільш нужденним країнам. При цьому зазначено, що увагу донорів в області освіти сьогодні спрямовано не на найбідніші країни».

Залишаючись найбільшими донорами базової освіти, Сполучені Штати Америки та Сполучене Королівство, тим не менш, скоротили обсяги своїх асигнувань в 2014-2015 рр., на 11% і 9%, відповідно. У той же час Норвегія та Німеччина збільшили фінансову допомогу на цілі базової освіти на 50% і 34%, відповідно.

Допомога, що виділяється, розподіляється без урахування потреб. Так, країни Африки на південь від Сахари, де проживає більше половини дітей планети, не охоплених шкільною освітою, на сьогодні отримують менше половини тієї допомоги, яка їм була надана на цілі базової освіти у 2002 р. Це становить 26% від загального обсягу допомоги на цілі базової освіти і лише незначно перевищує 22%, що виділяються країнам Північної Африки і Західної Азії, де школи не відвідує 9% дітей.

На противагу тенденціям, які спостерігаються в сфері двосторонньої допомоги на цілі освіти, міжнародна організація Глобальне партнерство в інтересах освіти забезпечило виділення 77% своїх асигнувань країнам Африки на південь від Сахари і 60% країнам, що постраждали в результаті конфліктів і нестабільності.

У програмному документі наводяться конкретні приклади необ'єктивного розподілу ресурсів донорами. Це вказує на те, що при виділенні допомоги не враховуються показники охоплення шкільною освітою, а значить зацікавлені країни не отримують фінансової підтримки, необхідної їм для забезпечення загальної освіти.

Гуманітарна допомога на цілі освіти, що досягла свого історичного максимуму (збільшення з 2015 до 2016 рр. на 55%), проте становить всього 2,7% від загального обсягу допомоги та лише 48% від запитуваної суми.


За інформацією офіційного сайту ЮНЕСКО
Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори