Глобальний тиждень дій в інтересах освіти

Глобальний тиждень дій в інтересах освіти (GAWE) є одним із основних заходів, що проводяться Глобальною кампанією за освіту – широкою коаліцією, що об’єднує профспілки, неурядові установи та громадські організації, які займаються питаннями освіти. Серед засновників Глобальної кампанії заради освіти – Інтернаціонал освіти.

Основною метою Глобального тижня дій в інтересах освіти є здійснення тиску на органи влади, політиків, донорів та інші зацікавлені сторони з тим, щоб забезпечити реалізацію права усіх дітей та молоді на універсальну безкоштовну якісну державну освіту.

Глобальний тиждень дій в інтересах освіти проводиться щорічно починаючи з 2003 року. У 2016 році його основною темою було фінансування освіти, і цей же напрям залишався основним і у 2017 та 2018 роках (додалися питання підзвітності та участі громадянського суспільства), особливо у 2018 році після конференції з питань розширення фінансування в Дакарі. Такий взаємозв’язок надзвичайно важливий, і тема 2019 року розвиває тематику попередніх років, адже фінансування освіти є ключовим фактором досягнення в повному обсязі Цілі сталого розвитку №4 до 2030 року. 

Головною темою в цьому році є «Перетворимо в реальність право на інклюзивну, рівноправну, якісну, безкоштовну державну освіту», а девізом: «Моя освіта – моє право».

Глобальний тиждень дій в інтересах освіти пройде з 24 квітня до 1 травня.

Взагалі, 2019 рік є важливим роком для освіти. У цьому році на політичному форумі високого рівня Організації Об'єднаних Націй буде розглядатися прогрес у реалізації Цілі сталого розвитку №4 щодо освіти. Відбудеться цей форум на рівні глав держав одночасно з Генеральною Асамблеєю ООН у вересні 2019 року.

2019 рік є також визначним для глобального руху за освіту, оскільки цього року він відзначає свою 20-ту річницю. Після 20 років існування необхідно переконатися, що кампанія зберігає свою актуальність, переосмислити її там, де це необхідно, з метою реалізації її основної місії: захисту права на освіту для всіх.

Під час Глобального тижня дій в інтересах освіти у 2019 році буде підкреслено необхідність розробки у кожній країні ефективної дорожньої карти для реалізації всіх Цілей сталого розвитку, в тому числі Цілі №4 стосовно якісної освіти та Рамкової програми дій Освіта-2030. Держави-члени ООН та ЮНЕСКО взяли на себе зобов'язання надавати безкоштовну та рівноправну початкову і середню освіту та забезпечити доступ усіх дітей до якісної дошкільної освіти та доступної якісної технічної, професійної та вищої освіти. Уряди також зобов'язалися збільшити кількість кваліфікованих вчителів і викладачів та гарантувати, щоб вони були наділені повноваженнями, проходили відповідні процедури відбору, були добре підготовленими, професійно кваліфікованими, мотивованими та підтримувалися в рамках добре фінансованих, ефективних та належним чином керованих систем.

Відповідаючи принципам кампанії Інтернаціоналу освіти «Об’єднаймося за якісну освіту» та Глобальної відповіді на приватизацію та комерціалізацію освіти, Глобальний тиждень дій в інтересах освіти є ще однією доречною можливістю об'єднати зусилля з іншими зацікавленими сторонами в сфері освіти для того, щоб закликати уряди виконувати свої зобов'язання та підтримати повну реалізацію права на універсальну, безкоштовну якісну державну освіту для всіх.

Інтернаціонал освіти закликає свої членські організації за допомогою різноманітних заходів під час Глобального тижня дій в інтересах освіти - від мобілізації в соціальних медіа та точкових заходів до масових мітингів та зустрічей на високому рівні з державними діячами та політиками – привернути увагу уряду до необхідності реалізації на практиці права на інклюзивну, якісну, безкоштовну державну освіту. Інтернаціонал освіти просить надсилати інформацію та фото про проведені заходи, щоб висвітлити їх на своєму сайті.

Ще однією спільною темою, яка повинна об’єднати скоординовані дії поборників права на освіту, є зміцнення громадянського суспільства. Виключення організацій громадянського суспільства та профспілок різними урядами з дискусій на національному та регіональному рівнях підриває здатність оцінювати зобов'язання, взяті урядами щодо виконання Цілі №4. Глобальна кампанія за освіту підтримує інституціоналізовану участь громадянського суспільства у моніторингу та впровадженні Цілі №4 та програми Освіта-2030 на національному, регіональному та міжнародному рівнях. Незважаючи на численні зобов'язання урядів і міжнародного співтовариства  щодо колективного та всестороннього залучення зацікавлених сторін, низка національних коаліцій в сфері освіти та організацій громадянського суспільства виключені з процесів планування, реалізації та моніторингу Цілі сталого розвитку №4. Відсутні ефективні інституціоналізовані механізми соціального діалогу з профспілками освітян, а активістів, представників профспілок та студентів нерідко криміналізують та переслідують за їхню діяльність. Ігнорування легітимних представників громадянського суспільства суперечить колективним зобов'язанням щодо реалізації та моніторингу Цілі сталого розвитку №4.

Настав переломний момент, який вимагає більш серйозних зобов'язань від усіх партнерів для гарантування своєчасного забезпечення безкоштовної якісної освіти для всіх, як це передбачено програмою «Освіта-2030»: діти, які вперше підуть до школи у 2019 році, закінчать свою 12-річну базову освіту якраз у 2030 році. Це ідеальний момент для того, щоб запитати думку зацікавлених сторін та визначити, що потрібно зробити, щоб фундаментальне право людини на безкоштовну інклюзивну державну освіту для всіх стало реальністю.

 
Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори