Про засідання Виконавчого апарату Пан_Європейської Структури Інтернаціоналу Освіти, 26-29.11.2007 р., м. Люксембург

МІЖНАРОДНЕ ЖИТТЯ ОСВІТЯНСЬКИХ ПРОФСПІЛОК


26-29 листопада 2007 року у м. Люксембурзі відбулося засідання Виконавчого Бюро Пан-Європейської Структури Профспілкового Комітету Вчителів Європи /Інтернаціоналу Освіти.

В його роботі взяв участь член Виконавчого Бюро Пан- Європейської Структури Профспілкового Комітету Вчителів Європи / Інтернаціоналу Освіти голова Профспілки працівників освіти і науки України Леонід Сачков.

Головне питання, що стояло на порядку денному засідання, - ОСВІТА НА ПРОТЯЗІ ВСЬОГО ЖИТТЯ.

Під час засідання мова йшла про те, що освіта є головною рушійною силою на рівні не тільки Європи, а й усього світу.
У своїй доповіді Президент Пан-Європейської Структури Роні Сміт підкреслив, що освіта відіграє провідну роль у розвитку економіки і в світі немає жодної країни, яка б не залежала від освіти. Профспілки мають бути авангардом у боротьбі за визнання провідної ролі вчителя в житті суспільства. Фінансування системи освіти необхідно відстоювати як основну позицію в бюджетах країн, домагатися прогресу в її розвитку. Якісна освіта - це інвестиція в економічний розвиток держави.

Неодноразово на засіданнях Виконавчого Бюро Пан-Європейської Структури наголошувалося на небезпеці приватизації та комерціалізації освіти, які сприяють соціальному розшаруванню. Профспілки повинні тиснути на уряди та впливати на політику сьогодення, створювати, враховуючи спільні інтереси, асоціації батьків тощо.

Профспілки не можуть самотужки домогтися якісної освіти на протязі всього життя для всіх. Світова кампанія за цю мету, яка зараз вийшла на перший план, – це добрий приклад і профспілки вчителів мають відігравати у ній провідну роль, адже вони представляють народ.

У виступах Віце-Президентів Пан-Європейської Структури Кунки Даміанової (Болгарія), Оділь Кордільє (Франція) лунали підтримка діяльності Пан-Європейської Структури ІОС SEE в цьому напрямі та пропозиції щодо поліпшення умов праці вчителів та якості освіти, об’єднання профспілок у більш потужний рух заради соціального прогресу. Головне - щоб у діяльності профспілок учителів за рішеннями відбувалися дії. Неможливо приймати нескінченні рекомендації, якщо члени профспілок не будуть їх виконувати.

У виступах членів Виконавчого Бюро з Німеччини, Бельгії, Словаччини, Іспанії та інших країн Європи зазначалося, що вони працюють над розв’язанням проблеми доступності освіти для кожного протягом життя, що рух викладачів має протистояти викликам глобалізації та атакам на комунальні послуги. В той же час учасники засідання підкреслювали, що у багатьох країнах Європи уряди не хочуть йти назустріч профспілкам, виконувати їх вимоги. Особливо це проявляється під час прийняття бюджетів країн, де, як правило, фінансування освіти здійснюється за залишковим принципом.

В заключному виступі Президент Пан-Європейської Структури Інтернаціоналу Освіти (ІО) / Профспілкового Комітету вчителів Європи (С SEE ) Роні Сміт підтвердив готовність Пан-Європейської Структури підтримати на рівні Європи своїми діями і можливостями профспілки тих країн, уряди яких не йдуть з ними на контакт, не зважають на їхні вимоги.

Учасники засідання ухвалили дві Резолюції: першу, яка стосується поточного моменту, і другу – стратегічного характеру, розраховану на більш тривалий час. Пропонуємо текст першої резолюції. Текст другої буде наведено пізніше.

РЕЗОЛЮЦІЯ


Виконавче Бюро Пан-Європейської Структури Інтернаціоналу Освіти (ІО) Профспілкового Комітету вчителів Європи (С SEE ) проводить своє засідання в той час, коли вчителі більшості країн Європи беруть участь у страйках, маніфестаціях тощо.

Якщо ситуація в системах освіти різних країн Європи відрізняється одна від одної, то протестні дії, які організовують профспілки, мають однакову мету, а саме:
- розвиток державної, безплатної, якісної освіти, що вимагає від держави збільшувати бюджетні видатки на її фінансування;
- поліпшення умов праці, значне підвищення зарплати вчителів, збільшення фінансування на їх якісне навчання.

Виконання цих вимог підвищить статус учителя на державному рівні.

Протестні дії вчителів вже мають місце і продовжують поширюватися. Прикладом є Болгарія, де 97 відсотків учителів страйкують вже понад 40 днів. Вони готові проводити безстроковий страйк і ніколи не підпишуть договір с державою, за яким їм пропонують з 1 липня 2008 року зарплату 650 левів, що дорівнює 330 євро. Багато профспілок, у тому числі Греції, Португалії, Франції, Сербії, Угорщини, Республіки Чехії, Румунії готуються до акцій протесту з тими ж вимогами.

Виконавче Бюро Пан-Європейської Структури Інтернаціоналу Освіти (ІО)/ Профспілкового Комітету вчителів Європи (С SEE ) підтримує акції профспілок і вважає, що уряди мають якнайшвидше вжити дієвих заходів, щоб задовольнити вимоги вчителів Європи щодо державної системи якісної освіти, яка підвищує статус учителя, робить його професію найпрестижнішою в світі.

Схожі публікації


Догори