Міжнародний саміт вчительської професії – 2023

Минулого тижня у Вашингтоні завершився Міжнародний саміт вчительської професії – ISTP 2023, який Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Девід Едвардс назвав «політичним маяком і безпечною гаванню для обміну ідеями та дискусій» щодо найважливіших глобальних питань освіти. 

Тема заходу – «Готовність до майбутнього: трансформаційне викладання для глобальної взаємодії, сталого розвитку та цифрового доступу».

У щорічному ISTP взяли участь представники 22 країн, щоб обговорити, як зміцнити професію вчителя та забезпечити всім учням доступ до якісної освіти.

Саміт, організований Інтернаціоналом Освіти, спільно з Міністерством освіти США та членськими організаціями Інтернаціоналу Освіти – Національною асоціацією освіти та Американською федерацією вчителів, а також за сприяння Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР). 

Центральні теми саміту відображають важливі та складні проблеми, з якими стикаються системи освіти в усьому світі – підвищення рівня і вдосконалення вчительської професії, виховання глобальної й культурної компетентності та громадянської активності, а також – використання цифрових технологій для забезпечення рівного доступу та поліпшення навчання для всіх.

«Міжнародний саміт з питань вчительської професії покликаний стимулювати цілеспрямовану співпрацю, якої потребують учні та студенти в усьому світі, щоб реалізувати всі обіцянки освіти та відкрити двері до кращого життя і засобів до існування», – зазначив міністр освіти США Мігель Кардона. 

«Незалежно від того, чи йдеться про створення та підтримку наступного покоління неймовірних педагогів, підготовку молоді до глобальної участі у взаємопов'язаному світі, чи про використання можливостей та управління ризиками цифрової трансформації, наші учні розраховують на те, що уряди та організації об'єднаються та інвестуватимуть у їхнє майбутнє», – сказав він.


Учасники триденного Саміту відзначили зв'язок між громадянською активністю та якісною освітою, в тому числі з добре забезпеченими ресурсами і гідною оплатою праці вчителів.

У одній із панелей саміту до учасників заходу завернулася перша леді США Джил Байден. «Наші діти – найкращий ресурс, який у нас є. Ми прагнемо переконатися, що освіта працює для всіх, хто навчається. Усім педагогам: ніколи не недооцінюйте силу того, що ви робите. Ваша робота має значення, освіта має значення!», – підкреслила Джил Байден у своєму слові. 

«Наші саміти продемонстрували силу партнерства між вчительськими організаціями та урядами для просування освітньої політики, яка відповідає потребам усіх студентів у неспокійному світі», – у своєму виступі підкреслив Девід Едвардс, Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти. 

У свою чергу Андреас Шляйхер – директор з питань освіти та навичок ОЕСР і спеціальний радник Генерального секретаря з питань освітньої політики, наголосив, що із самого початку організатори працювали над тим, щоб зробити цей процес більш ефективним. «І від 2011 року, через роки суперечливих дебатів, до цього моменту, Міжнародний саміт вчителів завжди переслідував одну мету – об'єднати уряди і профспілки вчителів для побудови кращого майбутнього через освіту», – підсумував він.

У роботі саміту взяла участь делегація з України у складі заступника міністра освіти з питань європейської інтеграції Євгена Кудрявця, заступниці голови Профспілки працівників освіти і науки України Ольги Чабанюк та завідувачки міжнародного відділу Катерини Малюти-Осаулової. 

Під час виступів на саміті Євген Кудрявець озвучив міжнародним делегатам майбутні напрями спільної роботи – це продовження співпраці у забезпеченні бюджетних видатків на освіту, гарантування гідної заробітної плати вчителям у поєднанні з впровадженням нових інструментів для забезпечення сталої фінансової спроможності; розробка шляхів посилення ролі вчителів у відновленні та розбудові країни; започаткування програм психологічної підтримки вчителів та дітей та соціального добробуту в системі освіти. Надзвичайно важливим аспектом спільної діяльності, як було зазначено, – є продовження відновлення доступу до освіти для переміщених учнів та вчителів.

Представники Профспілки поінформували учасників заходу про ситуацію в системі освіти країни, діяльність освітніх закладів у воєнний час, про спільну роботу Міністерства та Профспілки протягом цього складного року для підтримки вчителів та продовження навчання учнів і студентів. 

«Ми розуміємо, що пріоритетом для нашої країни є захист держави і нашої землі, але для нас пріоритет – це збереження вчителів країни, їх соціальних гарантій, а також тих, хто був змушений виїхати, щоб вони поверталися і продовжували викладати в Україні. І освітяни мають бути вмотивовані», – заступниця Голови Профспілки Ольга Чабанюк. 

Міністри освіти та делегації профспілок Канади, Іспанії, Литви, Японії, Естонії, Німеччини та інших країн висловлювали солідарність та щиру підтримку українського народу, і наголошували на активній діяльності міністерств освіти у підтримці українських школярів та студентів у своїх країнах. 

У заключному слові Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти Девід Едвардс зазначив, що статус професії, подолання критичної нестачі вчителів у всьому світі – є головними для Організації Об'єднаних Націй та всіх освітянських організацій світу. «Інвестиції в професію вчителя – це інвестиції в майбутнє. І лише працюючи спільно можна досягати реальних результатів» – наголосив він.


Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори