Вплив економічної кризи на дошкільну освіту – тема семінару ЄКПО

Вплив економічної кризи на дошкільну освіту – тема семінару ЄКПОПонад 50 учасників з 25 європейських країн взяли участь в семінарі з питань дошкільної освіти, організований Європейською конфедерацією профспілок освіти. Семінар відбувся 20-21 лютого в Будапешті і мав на меті вирішити широкий спектр питань, пов'язаних з дошкільним навчанням в цілому, і впливом економічної кризи на цей освітній сектор зокрема.

Учасники обмінялися інформацією та досвідом своїх країн, а також визначили спільні виклики. Крім того, учасникам було запропоновано внести конкретні пропозиції як щодо оновлення, так і реалізації програмного документу ЄКПО, представити шляхи подальшої роботи ЄКПО, зокрема, політики дошкільної освіти, яка й буде представлена на затвердження конференції у 2012 році.

Заходи жорсткої економії

Представляючи нову кампанію дій ЄКПО з питань подолання економічної кризи, Мартін Рьомер твердо заявив, що «освіта, в тому числі дошкільна, найбільшою мірою страждає від наслідків повторних заходів жорсткої економії в багатьох європейських країнах. Це якраз саме та ситуація, коли ми разом повинні чинити опір, і в той же час, вказувати на альтернативні та надійні шляхи виходу із кризи».

Він також підкреслив, що програмний документ із питань освіти Інтернаціоналу освіти та Стратегія з питань дошкільної освіти, що були прийняті на шостому Всесвітньому конгресі в 2011 році, відновили політичну позицію ІО, яка полягає в тому, що якісна освіта, в тому числі й дошкільна, є одним із прав людини і суспільним благом. Дошкільна освіта повинна бути доступною для всіх, особливо для соціально-вразливих груп – циган, іммігрантів, представників етнічних меншин.

Він також з прикрістю відзначив, що дошкільній освіті загрожують ініціативи, метою яких є приватизація освіти. «Не зважаючи на відмінність ситуацій у різних країнах, ясно простежується зросатюча тенденція до набору дітей у приватні дошкільні заклади», сказав він. «Для того, щоб дошкільна освіта була доступною для якомога більшої кількості дітей, вона має бути організована в межах вільної, фінансованої державою освітньої послуги».

Приватизація дошкільної освіти

Віце-президент ІО Гальдіс Гольст дещо пізніше звернув увагу учасників семінару на наслідки реформи освіти і кризи на дошкільну освіту. Він також представив стратегію і заходи щодо реалізації політики у цьому секторі.

Доктором Матіас Урбан було представлено останнє дослідження ІО щодо приватизації. Зокрема, приватизації дошкільної освіти. Після його виступу за участю експертів відбулася диксусія щодо приватизації в сфері дошкільної освіти в Європі. Особлива увага була приділена Ісландії, Польщі та Великобританії.

Далі робота семінару продовжилася у робочих групах, в межах яких обговорювалося питання щодо соціального діалогу і ведення колективних переговорів в сфері дошкільної освіти в умовах кризи. Темою обговорення стали – зарплати та умови праці, навчання вчителів та підвищення кваліфікації персоналу дошкільного сектору, а також гендерна рівність, залучення чоловіків до роботи у цій сфері.

Другий день семінару був присвячений доповідям робочих груп, а також обговоренню питань щодо політики і заходів, спрямованих на забезпечення рівних можливостей для іммігрантів і дітей циган, особливо в Болгарії та Італії, та щодо спільних стратегій у сфері організації дошкільного навчання.


За матеріалами офіційного веб-сайту Інтернаціоналу освіти

Схожі публікації


Догори