XV засідання профспілкової жіночої школи ПЄРР
15-17 жовтня 2014 року в м. Таллінн (Естонія) за сприяння фонду ім. Фрідріха Еберта відбулося XV засідання профспілкової жіночої школи ПЄРР на тему «Просування жінок на керівні посади в профспілкових організаціях».
У заході взяли участь 25 жінок – представниць профспілок Центральної, Східної та Південної Європи. Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у навчанні взяла завідувач відділу студентської молоді Маргарита Майорова.
Основними темами Школи стали – стратегії і політика протидії дискримінації на ринку праці, механізми зміцнення становища жінок в профспілках, соціальний захист, ліквідація розриву в оплаті праці чоловіків та жінок, необхідність просування жінок на керівні посади в профспілкових організаціях.
З доповідями на тему гендерної рівності виступали експерти з Європейської Конфедерації Профспілок, Загальноєвропейської Регіональної Ради, Міжнародної Конфедерації Профспілок. Під час обговорення учасниці обмінялися досвідом щодо гендерних програм і планів.
Учасниць Школи також було ознайомлено з цілями та діяльністю кампанії «Враховуйте нас!» (Count Us In!). Ця кампанія має на меті збільшення до 30% кількості жінок в керівних органах 80% членських профспілкових організацій Міжнародної Конфедерації Профспілок до 2018 року.
Представниці від різних країн активно працювали у робочих групах, обговорюючи питання та механізми вирішення проблем. Серед основних, зокрема були – боротьба з насиллям вдома та на роботі, залучення молодих жінок до профспілок, повноцінна інтеграція жінок на ринок праці, баланс робочого та особистого часу.
У сучасному суспільстві гостро стоїть проблема забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків. Однією з суттєвих перепон на шляху досягнення гендерної рівності визначено, зокрема усталені стереотипи щодо розподілу соціальних ролей.
Напрацьовані рішення були представлені всім учасницям Школи та зведені в єдину доповідь.
Серед рекомендацій щодо розбудови механізму забезпечення гендерної рівності варто зазначити наступні:
– розширення практики включення гендерного компонента до освітніх програм навчальних закладів усіх рівнів;
– запровадження масштабної соціальної реклами, яка висвітлюватиме принципи рівного розподілу сімейних обов’язків та відповідальності між жінками і чоловіками;
– проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної кампанії серед жінок з метою розвитку лідерських навичок та активізації кар’єрних прагнень (семінари, тренінги, круглі столи);
– формування загальної гендерної культури та підвищення кваліфікації роботодавців.
У заході взяли участь 25 жінок – представниць профспілок Центральної, Східної та Південної Європи. Від Профспілки працівників освіти і науки України участь у навчанні взяла завідувач відділу студентської молоді Маргарита Майорова.
Основними темами Школи стали – стратегії і політика протидії дискримінації на ринку праці, механізми зміцнення становища жінок в профспілках, соціальний захист, ліквідація розриву в оплаті праці чоловіків та жінок, необхідність просування жінок на керівні посади в профспілкових організаціях.
З доповідями на тему гендерної рівності виступали експерти з Європейської Конфедерації Профспілок, Загальноєвропейської Регіональної Ради, Міжнародної Конфедерації Профспілок. Під час обговорення учасниці обмінялися досвідом щодо гендерних програм і планів.
Учасниць Школи також було ознайомлено з цілями та діяльністю кампанії «Враховуйте нас!» (Count Us In!). Ця кампанія має на меті збільшення до 30% кількості жінок в керівних органах 80% членських профспілкових організацій Міжнародної Конфедерації Профспілок до 2018 року.
Представниці від різних країн активно працювали у робочих групах, обговорюючи питання та механізми вирішення проблем. Серед основних, зокрема були – боротьба з насиллям вдома та на роботі, залучення молодих жінок до профспілок, повноцінна інтеграція жінок на ринок праці, баланс робочого та особистого часу.
У сучасному суспільстві гостро стоїть проблема забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків. Однією з суттєвих перепон на шляху досягнення гендерної рівності визначено, зокрема усталені стереотипи щодо розподілу соціальних ролей.
Напрацьовані рішення були представлені всім учасницям Школи та зведені в єдину доповідь.
Серед рекомендацій щодо розбудови механізму забезпечення гендерної рівності варто зазначити наступні:
– розширення практики включення гендерного компонента до освітніх програм навчальних закладів усіх рівнів;
– запровадження масштабної соціальної реклами, яка висвітлюватиме принципи рівного розподілу сімейних обов’язків та відповідальності між жінками і чоловіками;
– проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної кампанії серед жінок з метою розвитку лідерських навичок та активізації кар’єрних прагнень (семінари, тренінги, круглі столи);
– формування загальної гендерної культури та підвищення кваліфікації роботодавців.
Відділ студентської молоді
1 940