Лише спільні дії урядів країн допоможуть подолати бідність

У світі, в якому панують глобалізація, технології та економічна турбулентність, бідність залишається серйозною проблемою, яка перешкоджає правам мільйонів людей у світі, включаючи право людини на освіту.

Цього року Міжнародний день боротьби з бідністю, що щорічно відзначають у світі 17 жовтня, був зосереджений на темі «Діяти спільно для досягнення соціальної та екологічної справедливості для всіх». Цей день також відзначився безпрецедентними економічними та соціальними проблемами, спричиненими кризою COVID-19, яка змусила зробити різкий крок назад у боротьбі з бідністю.

У зв’язку зі зростанням бідності через пандемію мільйони дітей будуть змушені заробляти, щоб допомогти родині, а кількість людей, що живуть в умовах крайньої бідності, збільшиться приблизно на 115 мільйонів. 

Такого різкого зростання бідних людей не відбувалося вже протягом декількох десятиліть. Про це заявив Генеральний секретар ООН Антоніу Гутерріш з нагоди відзначення Міжнародного дня боротьби з бідністю.

«Пандемія COVID-19 лягає подвійним тягарем на плечі найбідніших жителів світу», – підкреслив Генсек ООН. За його словами, вони найбільшою мірою схильні до ризику зараження вірусом і практично не мають доступу до якісного медичного обслуговування. «До того ж за останніми оцінками, в цьому році наслідки пандемії можуть призвести до того, що кількість людей, що живуть в злиднях, збільшиться приблизно на 115 мільйонів осіб ...», – попередив Гутерріш.

Він додав, що в найбільш уразливому становищі опинилися жінки, оскільки вони більше ризикують втратити роботу і залишитися без соціальної підтримки.

«У нинішній, унікальній за своєю складністю ситуації, ми повинні докласти особливих зусиль для ліквідації бідності. Пандемія ставить нас перед необхідністю діяти спільно», – сказав глава ООН.

Він закликав уряди всіх країн прискорити економічні перетворення, спрямовані на відновлення, і при цьому спиратися на екологічно безпечні і стійкі технології. Глава ООН рекомендував лідерам країн взяти на озброєння «принципово нові програми соціального захисту, що охоплюють людей, зайнятих у неформальному секторі».

«Єдиний безпечний вихід із ситуації, в якій ми опинилися внаслідок пандемії, – це об'єднати наші зусилля для вирішення спільних завдань», – сказав Генсек.

Спеціальний доповідач з питання про крайню бідність і права людини Олів'є де Шуттер в своїй доповіді Генеральній Асамблеї ООН розглядає питання про те, яка модель економічного відновлення необхідна світу сьогодні для того, щоб не допустити масової бідності. Він зазначає, що з початку пандемії COVID-19 в рамках реалізації планів відновлення уряду влили в економіку щонайменше 11 трлн доларів.

«У відчайдушній спробі подолати кризу уряди можуть піддатися спокусі врятувати економіку за будь-яку ціну, надаючи фінансову підтримку компаніям, які ризикують збанкрутувати, і перекладаючи фінансовий тягар такої підтримки на працівників  і споживачів ...», – зазначає експерт.

Він побоюється, що будь-яке значне зростання суверенного боргу, обумовлене реалізацією планів економічного відновлення, може призвести до введення заходів жорсткої економії у вигляді масових скорочень і знижень заробітної плати в державному секторі, зниження пенсій, соціальних виплат і так далі.

Олів'є де Шуттер нагадав, що заходи жорсткої економії вже довели свою неефективність в ході фінансово-економічної кризи 2008-2009 років.

Європейський директор Європейського комітету профспілок освіти Сьюзан Флокен до Міжнародного дня боротьби з бідністю наголосила: «Освіта відіграє вирішальну роль у зниженні рівня бідності, зменшенні соціальної ізоляції та навчанні громадян нових викликів, які спричиняють кліматичні зміни. Уряд повинен визнати, що немає рівності без рівної та інклюзивної освіти з цілісним підходом. Нам потрібно стабільне державне фінансування, щоб гарантувати рівний доступ до високоякісної освіти всім учням та студентам, незалежно від їх економічних можливостей. Крім того, викладачам, які постійно працюють заради своїх учнів, потрібно забезпечити гідні умови праці та постійний професійний розвиток, щоб забезпечити їх належними інструментами для освіти та підтримки учнів на шляху їх навчання та зростання».

Міжнародний відділ ЦК Профспілки

Схожі публікації


Догори