Вшанувати та підтримати кожного учителя – послання до Всесвітнього дня учителя

Лідери міжнародних інституцій Одре Азуле – Генеральний директор ЮНЕСКО, Гай Райдер – Генеральний директор Міжнародної організації праці, Генрієтта Форі – Виконавчий директор ЮНІСЕФ, Генрієтти Форі – виконавчий директор ЮНІСЕФ та Девід Едвардс – Генеральний секретар Інтернаціоналу освіти записали спільне послання з нагоди Всесвітнього дня вчителя.

У своєму меседжі вони наголошують, що учителі – це основа процесу відновлення освіти після кризи. У Всесвітній день вчителя лідери міжнародних організацій закликали віддати шану кожному учителю, надавати педагогам фінансову підтримку і зробити їх об'єктом пріоритетної уваги!  

Спільне послання

Генерального директора ЮНЕСКО Одре Азуле,

Генерального директора Міжнародної організації праці Гая Райдера,

Виконавчого директора ЮНІСЕФ Генрієтти Форі

Генерального секретаря Інтернаціоналу освіти Девіда Едвардса

з нагоди Всесвітнього дня вчителя

 5 жовтня 2021 року через майже два роки після спалаху пандемії COVID-19 багато систем освіти все ще зіштовхуються з серйозними труднощами у відновленні навчального процесу. Учні та викладачі майже 60 країн як і раніше живуть в стані повного або часткового закриття шкіл. При цьому незалежно від того, навчаються учні очно або дистанційно, вчителям як і раніше відводиться центральна роль в навчальному процесі. 

Пандемія дозволила нашим суспільствам більш ясно усвідомити незамінність і цінність професії вчителя, але одночасно й побачити важкі умови, в яких доводиться працювати багатьом вчителям. 

У період закриття шкіл вчителі виявилися на передовій та докладали значних зусиль для забезпечення безперервності процесу навчання і надання соціально-емоційної підтримки учням, особливо з найбільш уразливих груп населення. Їм довелося швидко адаптуватися до специфіки дистанційного навчання і задіяти у своїй роботі, часто без проходження відповідної підготовки, весь сучасний цифровий інструментарій. 

Сьогодні їм доводиться оцінювати масштаби недоотриманих учнями знань і навичок і робити кроки для скорочення цього відставання, вирішувати питання дотримання санітарних норм і безпеки на денній формі, а також задіяти дистанційні, комбіновані та очні методи навчання для мінімізації збоїв в навчальному процесі Сьогодні ми віддаємо належне неймовірній самовідданості та мужності всіх вчителів, а також їх здатності адаптуватися і впроваджувати інновації в досить складних умовах невизначеності. 

Вчителі виявилися в центрі глобальних зусиль щодо виведення систем освіти з кризової ситуації. Вони відіграють ключову роль в прискоренні прогресу на шляху до забезпечення інклюзивності та рівності можливостей в отриманні якісної освіти кожним учнем, незалежно від зовнішніх обставин. 

Настав час визнати виняткову роль вчителів і надати їм можливості для професійної підготовки і підвищення кваліфікації шляхом сприяння і створення умов праці, необхідних для розкриття їх талантів. Ми живемо в епоху глобальних викликів, але одночасно і сприятливих можливостей для здійснення швидких перетворень, які допоможуть забезпечити невідкладні потреби, які значним чином збільшилися в результаті пандемії. 

Для реалізації цілей в галузі освіти на період до 2030 року тільки в країнах Африки на південь від Сахари потрібно найняти додатково приблизно15 мільйонів вчителів. Вирішення таких складних проблем вимагає сміливих зобов'язань, великих інвестицій і серйозних інновацій в небачених досі масштабах. 

Успішне відновлення систем освіти починається із забезпечення благополуччя, адекватної винагороди та безпеки вчителів, включаючи їх вакцинацію в пріоритетному порядку поряд з іншими ключовими працівниками. Успішне відновлення систем освіти вимагає фінансової підтримки на збільшення кількості вчителів, а також на забезпечення їх підготовки та професійного зростання. Це дозволить їм збагатити свій досвід і набути навичок, необхідних для професійної інтеграції, ефективного застосування освітніх технологій, передачі знань та адаптації до широкого спектру потреб тих, хто навчається. 

Зусилля щодо виведення сфери освіти з кризової ситуації будуть успішними лише в тому випадку, якщо вони будуть здійснюватися в тісній взаємодії з учительським корпусом, з наданням вчителям можливості висловлювати свою думку і права брати участь в процесі прийняття рішень, а також за умови врахування накопичених ними професійних знань і досвіду в процесі нинішнього переосмислення шляхів виходу з кризи і побудови більш стійких систем освіти. Відзначаючи Всесвітній день вчителя, ми не просто віддаємо шану кожному представнику вчительської професії. 

Ми звертаємося із закликом до держав надати вчителям фінансову підтримку і зробити їх об'єктом пріоритетної уваги в нинішніх глобальних зусиллях щодо виведення систем освіти з кризової ситуації, для того, щоб кожен учень отримав можливість вчитися у кваліфікованого вчителя, який має підтримку. 

Підтримаймо наших вчителів!



Схожі публікації


Догори